Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
31. maj 2012 - 12:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows Phone 7 Ping

Jeg skal have implementeret ping i min applikation for at tjekke om der er forbindelse til div. servere...

jeg har dog kun held til at finde folk som siger at det ikke kan lade sig gøre pga. mangel på ping under system.net.sockets

nogen der kan pege mig i den rigtige retning?
Avatar billede montago Praktikant
31. maj 2012 - 12:44 #1
du kan eksekvere ICMP PING via Shell kommando i .NET og læse resultatet ind i en string som du så aflæser.

alternativt kan du bare prøve at oprette en socket til en port hvor du ved at alle serverne har en service kørerne på (evt RDP: 3389)

hvis socketen fejler, er serveren nede
hvis du får oprettet forbindelse er den i live.
derefter lukker du socketten igen...
Avatar billede Syska Mester
31. maj 2012 - 12:46 #2
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
31. maj 2012 - 12:52 #3
Som beskrevet kan jeg ikke finde ping under windows phone 7.1 .net, .net 4 har ganskerigtigt ping, men dette er fjernet under Mobile...
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
31. maj 2012 - 12:55 #4
montago

mange tak for dit svar, jeg har prøvet at gøre noget der minder om...
jeg har lånt lidt hjælp her fra...
http://forums.create.msdn.com/forums/p/99353/591285.aspx

men kan ikke se præcist om der er forbindelse eller ej..
Avatar billede montago Praktikant
31. maj 2012 - 12:58 #5
Windows Phone 7 kan kun oprette TCP porte på port 4500-4535 og kræver policy server port 943 for at få lov til at oprette forbindelsen.

du skal derfor skrive dit eget program som lytter på de 2 porte som så skal kører på alle diner servere.

alternativt kan du kører en webserver på dem allesammen som du så åbner med en WebClient i stedet for, dette er meget nemmere !!!
Avatar billede Syska Mester
31. maj 2012 - 13:02 #6
#blaabjerg88
Hahah, korrekt, jeg sover.

Men virker virker lidt som overkill at lade en WP app gøre dette.

Jeg bruger: http://www.pingdom.com/ - de har en lille app til WP. Men det er selvf kun eksterne services den kan overvåge.

Men udover det ville jeg nok lave min egen service til at ping sin enheder, og så lave et REST interface som din mobil kan snakke med.

mvh
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
31. maj 2012 - 13:10 #7
Tak for jeres svar...

montago: har overvejet det, men det skal bruges til test i forskellige netværker og er derfor ikke muligt at have en special service kørende på serverne...

buzzzz: helt ok, kan ikke bruge en eksterne service da det evt. skal bruges i lukket systemer...

Har tænkt på om man evt. kan bruge noget ligende Traceroute eller port scan... nogen forslag?
Avatar billede Syska Mester
31. maj 2012 - 13:36 #8
Samme problem ... du har ikke adgang til de porte og ting.

Løsning som jeg ser det.
Lav en service som gør arbejdet for dig og kald det via et REST api for at få data  ud.

Men ... er der nogen grund til at det hele skal ske på din WP? Single user system på WiFi? Det giver jo en del grænsninger som jeg lige kan se det.
Avatar billede Syska Mester
04. juni 2012 - 10:51 #9
Hvad blev løsningen?