Avatar billede snerleparken Nybegynder
03. maj 2012 - 22:47 Der er 1 kommentar

Overvågning af solceller

Hej Eksperter.
Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et solcelleanlæg. Dette har man mulighed for at overvåge ved at logge ind på styringen.
Jeg logger ind ved at sætte ethernet-stikket fra styringen i computeren, taste en ipadresse i adresselinien(http://192.168.1.213)og vupti kommer den integrerede webserver med de aktuelle effekt data.

Mit store ønske er nu at kunne tilgå styringen udefra - over nettet.

Kan dette lade sig gøre?
Hvis ja - hvordan? ....gerne step for step

Har lige nu en trådløs D-link router stående, som jeg kører mit hjemmenetværk over - kan den sættes op til dette, og hvordan
Avatar billede sand321 Nybegynder
03. maj 2012 - 23:15 #1
Ja, det burde ikke være noget problem.

1. Styringen skal kobles til routeren.
2. Tjek at du kan koble op til styringen fra din computer.
3. Viderediriger port 80 til styringens (serverens) IP adresse. for hjælp til dette se her: http://portforward.com