Avatar billede Kennerhoj Nybegynder
18. april 2012 - 22:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min Fremtid...

Hej

Mit navn er Patrick og jeg er 13 år gammel.
Jeg begyndte at interessere mig for programmering for nogle måneder siden og startede så i Autoit.
Jeg fandt hurtig ud af at det ikke var særglig godt at programmere i.

Så jeg læste og søgte rundt og det hele endte med at jeg brugte C# , hvilket jeg stadig gør.
Jeg programmere så godt hver dag , og jeg har lavet en mappe hvor jeg skriver alle mine koder ned som jeg får fra youtube. Jeg er stadig ikke særglig god , dog kan jeg noget.
Jeg håber på at i fremtiden at jeg kan blive data-ingenør.

Mit spørgsmål er så:

-kan en god programmer huske de fleste af koderne?
-er c# stadig en god vej frem?

Mvh. Patrick
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2012 - 22:27 #1
Hvad mener du med "koderne"?

Hvis du mener den kode du har skrevet, saa nej man kan ikke huske al kode som man har skrevet.

Hvis du mener sprog syntax og diverse library kald, saa kan man huske det mest brugte og ved hvor man kan slaa resten op.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2012 - 22:28 #2
Der er rimelig grund til at tro ar C# vil vaere en efterspurgt kompetance i mange aar fremover.

Men en god programmoer kan mere end et sprog.
Avatar billede Kennerhoj Nybegynder
18. april 2012 - 22:30 #3
Tak for svar.

Jeg har tænkt mig at gå fra c# til c++ efter jeg har lært lidt om c# da jeg har hørt at det skulle være bedre
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2012 - 22:35 #4
-kan en god programmer huske de fleste af koderne?
Hvis du kan, så er du virkeligt mere end bare skrap :) (Især fordi mange programmøre kan mere end 1 sprog :) )

-er c# stadig en god vej frem?
Den burde ligge ret sikkert, men et godt råd er at du skal kunne flere sprog, du kan jo tage små bider fra flere sprog så at sige og se hvilke der siger dig noget :) (Jeg vil dog understrege at det tager tid at lære). Men hvis du kan lide det, så skal du da bare blive ved :)
Avatar billede Kennerhoj Nybegynder
18. april 2012 - 22:38 #5
Tusind tak for svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2012 - 22:49 #6
Jeg forventer at efterspoergslen efter C# viden vil vaere stoerre end efter C++ viden.

Men C++ er helt klart et sprog som vil laere dig en masse.

(det er et ret komplekst sprog)
Avatar billede Kennerhoj Nybegynder
19. april 2012 - 08:31 #7
Bare lav et svar så får du die points. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2012 - 14:42 #8
svar
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
23. april 2012 - 22:41 #9
En godt programmør kan ofte huske koderne eller hint til dem. En god programmør kan ofte huske hvor han/hun før har brugt en komponent.

Mange af mine programmer ligner hinanden, det gør det lidt kedeligt. Det er næsten altid client/server løsninger med en sql server, og jeg bruger som regel altid de samme 10 - 15 kontroller. Det man skal lære er en hulens masse propertys for de kontroller man bruger.

Den alder du har er perfekt at starte i. Nutiden unge kan få meget serveret gratis i form af express versioner. Jeg har lært en del drenge på din alder at komme igang. Vi har ofte folkeskole praktikanter, og jeg holder ikke igen med at "skælde ud" når jeg hører at de kun bruger deres pc til spil. Det er jo et kæmpe værktøj de sidder med. Mange af dem bliver grebet af det at programmere på de da de er i min afdeling. En af drengene er sågar snart færdig på universitetet med en længervarnde it uddannelse. Jeg kan anbefale bøgerne fra wrox. De står sikkert på biblioteket, og du kommer hurtigt omkring det tekniske engelsk der bruges. Der bruges ikke et så stort ordforråd. Ellers brug translate.google.dk

Kommenter din kode, smid links ind i koden med henvisninger til hvor du fandt det, i min kode kunne stå // experten.dk arne v......