Avatar billede LennartH Nybegynder
14. april 2012 - 21:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Åbne TCP port i Windows 7

Hvordan åbner jeg en port 8000 (TCP) på en Windows 7.
Jeg skal både lytte og sende gennem porten.

Bruger jeg PortQryUI, link: http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=24009
men den virker måske ikke helt korrekt i Windows 7. Den melder tilbage at min TCP port er FILTERED.
Kører jeg den på en SBS2003, så kvitterer den med LISTEN eller NOT LISTEN, alt efter om der aktiv lyttes.

Har fulgt diverse guider, men der kommer ikke hul igennem.
Har tilføjet porten i Windows Firewall som regel (Både indgående og udgående)
Skal den præcise port åbnes i routeren? (Netgear CG3000)

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2012 - 22:22 #2
ved ikke om du kan i Kommandoprompt ?

men ved det ikke ????

eler prøv  ( ved ike om det dur ?)

Trin: Åben start menuen og 2.Trin: Skriv "command"

eller kik i Network Connections.

OG VIS DET IKKE DUR SÅ GØR FØLGENDE

Åbn Windows Firewall ved at klikke på knappen Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på Sikkerhed og derefter klikke på Windows Firewall.

2.
Klik på Tillad et program gennem Windows Firewall.  Hvis du bliver bedt om at angive en administratoradgangskode eller bekræftelse, skal du indtaste adgangskode eller bekræftelse.

3.
Klik på Tilføj port.

4.
Skriv et sigende navn til porten i feltet Navn, så du kan huske, hvad den bruges til.

5.
Skriv portnummeret i feltet Portnummer.

6.
Klik på TCP eller UDP, alt efter protokollen.

7.
Hvis du vil ændre portens område, skal du klikke på Skift område og derefter klikke på den ønskede indstilling. I denne sammenhæng betyder "område" de computere, der kan bruge denne portåbning
Avatar billede LennartH Nybegynder
14. april 2012 - 22:50 #3
Tak til ronols og rasmus.

Det er netop den guide jeg brugte, men der er ikke åbent.
Rasmus -> Du skriver noget om kommando-prompten, men viser ikke noget eksempel ... du må meget gerne vise det.

Tænker at der må være en måde lige og tjekke at der er hul igennem.
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2012 - 23:04 #4
start >alle programmer>Tilbehør > klik på Kommandoprompt

Skriv command
Avatar billede LennartH Nybegynder
14. april 2012 - 23:08 #5
Ja, den er jeg da med på ... men hvad så?
Du må lige ryste op med om jeg skal bruge netstat eller lignende og hvilke parametre.
Avatar billede LennartH Nybegynder
14. april 2012 - 23:25 #7
Rasmus, det er garanteret i din bedste mening at du giver et bud på en løsning :o)
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2012 - 23:29 #8
det forstår jeg ikke en dyt af uddyb #7 :-)

Rasmus, det er garanteret i din bedste mening at du giver et bud på en løsning :o)
Avatar billede LennartH Nybegynder
14. april 2012 - 23:45 #9
Rasmus, prøv at læse mit spørgsmål. Der står at jeg HAR tilføjet en port i Windows Firewall.

Så det er ikke meget løsning at du skriver at jeg skal gøre det, vel?

Så skriver du at jeg kan evt. prøve via kommando-prompten. Det er da ikke en løsningsmulighed, medmindre du kommer med et bud på hvilke utillities der skal køres, når man står i prompten.

Jeg synes det er prisværdigt at der er nogen der gider hjælpe, men jeg tror vi misforstår hinanden, Rasmus.
Avatar billede groenaert Novice
15. april 2012 - 10:30 #11
Nu skriver du ikke noget om, om det er trafik til og fra internettet eller et andet netværk der skal bruge port 8000. Hvis det er det, der er tilfældet, ja så skal du have åbnet for den specifikke port i din router. I routerens firewall skal der åbnes så der tillades trafik ind og ud på port 8000, og efter følgende skal du nok lave noget NAT der peger mod den computer der bruger porten.

Venlig hilsen

Grønært
Avatar billede groenaert Novice
15. april 2012 - 10:37 #12
#11
Beklager at jeg fik skrevet at der efter følgende nok skulle laves noget NAT, hvilket er noget sludder, når det skal være en port forwardning til den computer der bruger port 8000.

Venlig hilsen

Grønært
Avatar billede LennartH Nybegynder
15. april 2012 - 10:55 #13
Hej Grønært

Tak for dit input. Ja, som du selv skriver skal NAT ikke bruges.
Det er en GPRS Server hos Telia min pc skal åbnes for at snakke med.

Jeg fortæller dem min IP-adresse (x'erne) og hvilken port (8000) der lytter hos mig, via en opsætnings-SMS.
Fx. "www.internet.mtelia.dk","","","xxx.xxx.xxx.xxx",8000,0,0,10,0,1,"",54088

Du skriver så at jeg skal sætte routeren til en port forwarding til den computer der kontakter min port. Den kender jeg ikke!?

Giver mit spørgsmål menining?

Med venlig hilsen
Lennart
Avatar billede groenaert Novice
15. april 2012 - 11:55 #14
Ja jeg kan godt se, at jeg måske udtrykte mig lidt uklart.
Men for at finde den IP-adresse den "lyttende" computer har, åbner du en kommando prompt og skriver ipconfig /all Så kan du se den aktuelt tildelte IP-adresse, men da den jo tildeles via DHCP, kan du ved en genstart eller lignende ikke altid være sikker på at den beholder denne IP-adresse. Derfor kan du sikkert under DHCP delen i din router tildele computeren en fast IP-adresse, der bindes til MAC adressen på computerens netværkskort (vises også med ipconfig /all) Det er så den Ip-adresse du laver portforwardningen til.
I øvrigt laver Nirsoft en lille gratis utillity der viser åbne porte på XP/Vista/Windows 7:
http://www.nirsoft.net/utils/cports.html
Den kan downloades i både 32 og 64 bit versioner nederst på siden.

Venlig hilsen

Grønært
Avatar billede LennartH Nybegynder
15. april 2012 - 12:36 #15
Hej Grønært

Det var jo lige det der skulle til.
Tusinde tak for din hjælp.
Nydeligt program du linkede til.

Med venlig hilsen
Lennart
Avatar billede groenaert Novice
15. april 2012 - 12:43 #16
Velbekommen...
Så ligger jeg lige et svar du kan accepterer.

Venlig hilsen

Grønært