Avatar billede andershholm Nybegynder
06. april 2012 - 19:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Omnipage 18 går ned under OCR.. Hjælp

Hej.

Jeg har en pdf fil, som jeg skal have gjort til, så jeg kan søge i det.. Jeg har forsøgt at bruge omnipage 18 Pro,men omnipage går ned under ocr processen.. Det sker efter ca. 2 min, og sker gang på gang..
Nogen der kan hjælpe.???.
Eller ideer til, hvad jeg ellers kan bruge til at lave min pdf fil til et søgebart pdf fil..
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. april 2012 - 20:09 #1
PDF filer kan være så meget - ligefra søgbare 'ægte' filer med tekst i. Og så den kedelige type, der typisk scannes fra multifunktionapparater og som bare indeholder billeder af tekst eller billeder af hele sider.
Avatar billede andershholm Nybegynder
06. april 2012 - 20:16 #2
Ja, og jeg har den sidste.. Scannet, og skal have den konverteret til søgebart, men det er her den går ned.. Hver gang..
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. april 2012 - 21:38 #3
Har du forsøgt at udskrive dokumentet, og derefter lade omnipage ocrscanne på god gammeldags maner?
/ptj_11
Avatar billede andershholm Nybegynder
06. april 2012 - 21:57 #4
Har desværre ikke en scanner, og det er 900 sider.. Men fik at vide, at den skulle kunne køre ocr på dokumentet.. Forstår bare ikke hvorfor den crasher under ocr..
Avatar billede juleulven Nybegynder
07. april 2012 - 01:12 #5
#4 har du kontrolleret for opdateringer til Omnipage?
Kigget i joblog? der ligger garanteret en log i omnipage du kan kigge efter i sømmene...

OCR genkendelse af 900 sider... stort dokument... den crasher ikke pga "manglende ressourcer" f.eks?

Kan du gøre det på et mindre antal sider? hjælper det?
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. april 2012 - 01:39 #6
Det var også min første tanke, at systemet manglede resourser, men allerede efter 2 min. Der kan systemet ikke have opbrugt alle tilgængelige resourser.
Men dokumentets størrelse taget i betragtning, så er det trods alt en mulighed, der må tages i betragtning.
/ptj_11
Avatar billede juleulven Nybegynder
07. april 2012 - 12:50 #7
#6 selve dokumentet du har på 900 sider...  hvor meget fylder det rent datamæssigt? Det lyder nemlig til, at det ER scannet ind og "bare" skal åbnes i omnipage til en OCR genkendelse...

er det scannet i f.eks 600dpi, farver?

Åbn "ressourcestyring" på din computer og se hvad den trækker af RAM/CPU mens den behandler?

Du nævner ikke om du har kontrolleret for opdateringer?
Eller f.eks om du har kigget lidt i programmets opsætning..
Avatar billede andershholm Nybegynder
08. april 2012 - 09:39 #8
Det fylder ca. Små 600 mb.
Ja lige præcis.. Det er Scannet ind til pdf, og skal, som siger kun køre en ocr?
Har ikke det vilde forstand på opsætningen, køre det som det står når jeg åbner det.. Har du nogen erfaringer med programmet?, og hvad der kan optimeres??
Syntes jeg har kontrolleret for opdateringer, men gør det selvfølgelig lige igen..
Avatar billede juleulven Nybegynder
08. april 2012 - 10:31 #9
Det lyder meget vildt... og meget stort.
jeg kunne SAGTENS forestille mig en OCR behandling på 600mb fik programmet og eller computeren til, at crashe...

Kan det ikke scannes i 200 dpi?
ellers skal du klippe det op i bidder...
Avatar billede andershholm Nybegynder
08. april 2012 - 16:10 #10
Ja det ved jeg, men kan godt opdele det i 4 stykker. Men hvordan samler jeg så de 4 filer, når den har kørt ocr?? Kan omnipage dette?
Avatar billede juleulven Nybegynder
08. april 2012 - 16:29 #11
hmm ..hvad eksporterer du det til når du har kørt OCR?
pdf, word eller?

grundlæggende kan en Adobe Acrobat gøre det... eller http://www.nuance.com/products/pdf-converter-professional7/index.htm

dog er det oftest betalingsprogrammer...

jeg ved ikke om din omnipage egentlig kan ...
Avatar billede andershholm Nybegynder
08. april 2012 - 16:47 #12
Det er scannet ind i pdf og skal ud i pdf, så der bliver der ikke lavet noget om..
Må lige se,om omnipage ikke kan klare det, ellers ved jeg ikke lige..
Avatar billede andershholm Nybegynder
24. april 2012 - 17:17 #13
Adobe Acrobat var løsningen, super program, dog lidt dyrt, men meget bedre end omnipage..