Avatar billede Pind4 Nybegynder
23. marts 2012 - 09:37 Der er 3 kommentarer

72 ppi

Jeg har lært at bruge 72 ppi hvis det er fotos til et site.
Med de nye iPad skærme - skal man så øge denne?
Avatar billede prodic Mester
23. marts 2012 - 09:42 #1
Hvis du tager udgangspunkt i den tilgængelige opløsning på en iPad, så er ppien mere eller mindre underordnet.
Avatar billede milter Ekspert
23. marts 2012 - 12:46 #2
Hvis det kun drejer sig om gengivelse af et billede på en skærm, er PPI eller DPI irrelevante. Her gælder kun størrelsen i pixels, for et billede på f.eks. 800x600 pixels vil fylde akkurat det samme, hvadenten PPI/DPI er 72 eller 7200.