Avatar billede deforbudtetrin Nybegynder
05. marts 2012 - 18:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved oprettelse til trådløst netværk.

Hej

Jeg har en ældre PC, med XP. Der er monteret et trådløst netværkskort i den. Den kan sagtens finde alle de trådløse netværk, der er tilgængelige i området, men når man klikker på et af dem, så får jeg en fejlmeddelelse som siger, at netværket ikke længere er tilgængeligt, og at jeg skal opdaterer netværkslisten.

Det er ikke signalstyrken der er problemet. Routeren står lige ved siden af. og der er prøvet på flere forskellige netværk.

Jeg mistænker netværkskortet for at være defekt.

nogle der har andre gode ideer?
05. marts 2012 - 18:29 #1
Velkommen til E. ...

... eller du vælger en forbindelse som sender på et "for højt" kanal nummer... som dit 'gamle' trådløst netværkskort ikke kan finde ud af i praksis ...
Det har jeg været ude for ...
Avatar billede deforbudtetrin Nybegynder
05. marts 2012 - 18:33 #2
Jeg testede på en nyere router og på et hotspot, oprettet via min telefon.

Kan jeg sætte kanal nummeret ned på routeren, uden at det påvirker de andre computere i hjemmet?
05. marts 2012 - 20:00 #3
... ikke andet end de bliver 'smidt' af et øjeblik...
Avatar billede kimtheman Novice
05. marts 2012 - 20:32 #4
Først tjekker du lige hvilken kanalnummer du kører med nu. Og også gerne hvad de andre i nærheden kører med, så de ikke driller hinanden.
Brug f.eks. denne guide:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

Bruger du iphone, så kan du hente app "Wifi Analyzer"
Avatar billede deforbudtetrin Nybegynder
06. marts 2012 - 15:46 #5
Computeren kan sagtens finde de trådløse net i nærheden. Alle andre computere logger fint på.

Den gamle (meget gamle) computer, som kan finde alle de trådløse.
Når man klikker på at nettene, så fortæller windows, at nettet ikke længere er tilgengæligt, og at man skal opdaterer listen og vælge et andet

Nettet er under hele processen tilgængeligt og er ikke på noget tidspunkt utilgængeligt.

Vil det evt hjælpe, at skifte det trådløse netkort i computeren?

eller andre ideer?
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 16:12 #6
Ja men tjekkede du hvad kanalnummer dit net køre på? Som der bliver skrevet i #1.

For hvis dit netværk f.eks. køre på kanal 11. Men dit netkort kun understøtter op til kanal 6 så virker det jo ikke.

Ligeledes kan det havde noget at gøre med en kryptering dit netkort ikke understøtter. F.eks. WPA2 kryptering.

Men ved ikke hvad dit netværk er krypteret med?
Avatar billede deforbudtetrin Nybegynder
06. marts 2012 - 18:15 #7
Vedkomne der ejer computeren har besluttet at købe en ny (den var os meget gammel)

Hvordan lukker jeg og tildeler point på et spørgsmål?
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 19:34 #8
Du startede eller med at skrive "Jeg har en ældre PC"

Du beder den/ dem du vil give piont om at ligge et svar og derefter acceptere du.
Avatar billede deforbudtetrin Nybegynder
06. marts 2012 - 19:38 #9
Orkede ikke lige at skrive hele familierelationen. Det var ikke relevant for problemet :)

- Mange tak. Kan I begge to ikke smide et svar, så deler jeg pointene ud
Avatar billede kimtheman Novice
06. marts 2012 - 19:50 #10
Hep