Avatar billede Mymym Nybegynder
02. marts 2012 - 22:56 Der er 7 kommentarer

Laptop siger den har internet men kan ikke forbinde

Jeg sidder pt. med en laptop. Jeg har sat netstikket i og det virker. Kontrolpanelet siger at der er internet, men åbner jeg en browser eller søger efter andre computere på netværket virker det ikke.
Håber i kan hjælpe. Er kritisk!
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2012 - 23:54 #1
hvad system er det  ??
03. marts 2012 - 00:10 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken Browser / Version ?

Er det sket 'pludseligt' ?
Avatar billede pstidsen Novice
03. marts 2012 - 08:47 #3
Hvilken computer?

Fuldt opdateret Windows(?)?

Prøv i forskellige browsere.

Husk at svare præcist på ALLE spørgsmålene ellers kan vi ikke hjælpe.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. marts 2012 - 10:26 #4
Hold Windows-tasten nede og tryk R.
Skriv cmd i feltet, der kommer op, og tryk enter.
Skriv ipconfig /all i det sorte vindue.
Kopier teksten fra det sorte vindue ind i et indlæg her.
Du kopierer ved at højreklikke og så vælge Marker.
Husk at få det tekst med der er rullet udenfor det viste område.
Avatar billede Mymym Nybegynder
03. marts 2012 - 10:47 #5
tak for replies, beklager den mangelfulde OP - her er IP-config resultaterne - styresystemet er windows 7 home premium

browserne har været mozilla firefox, google chrome og internet explorer

alt er fuldt opdateret

situationene forholder sig således at mit internet har fungeret på computeren 3 timer før hændelsen, og virker nu ikke da jeg er hos nogle venner på deres router, vi har prøvet at skifte kabler, kørt som eneste computer på netværket etc. - vi mener at være sikre på at det er software problemer på bærbaren (min computer)

C:\Users\Anders>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Anders-Toshiba
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : lan

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : lan
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe FE Family Control
ler
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-26-22-3D-4D-D2
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::6557:4dc1:b3b7:3af2%11(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.65(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 03 March 2012 10:31:00
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 03 March 2012 10:51:00
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234890074
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-E8-F7-11-00-26-22-3D-4D-D2

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort isatap.{C34E1FD7-4FF9-4954-BDF7-14FFBB4C351F}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 9:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 4:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #3

  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.{1AD2496B-0B47-4277-8D71-DCF9C43FDD69}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#3
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort 6TO4 Adapter:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.{2E33E006-0F9A-4FC3-8A59-AE9B72CA557B}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#2
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2

  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort isatap.{910A6027-46D3-4ED3-926E-CCBB598DE198}:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP-netværkskort
#4
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. marts 2012 - 15:16 #6
Dit netværk ser som sådan fint nok ud.
Lad os derfor teste om du kan komme ud i verdenen.

Først skriv "ping www.dr.dk" i en cmd-vinduet fra før.
Skriver den noget med pinger www.dr.dk [en eller anden ip], så virker DNS-tjenesten.
Skriver den noget med at den ikke kunne værten, så virker DNS-tjenesten ikke og så skal vi kigge på routeren eller firewallen i maskinen.

Virker DNS-tjenesten, så skriv "tracert 195.249.176.45" i cmd-vinduet fra før.
der burde nu langsomt komme en liste frem over hvilke nogle punkter pakkerne kommer igennem for at komme til den IP-adresse, der er angivet.
Det mest interessante er dem først i listen og om der kommer flere på hinanden følgende rækker med stjerner.
En enkelt stjerne er ok, men tre stjerner i samme række er noget der kan være et problem og flere rækker med stjerner i er noget der skal kontrolleres.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2012 - 20:45 #7
Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter?

Kontrolpanel\Netværk og internet\Administration af trådløse netværk