Avatar billede zenmester Nybegynder
09. februar 2012 - 19:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sonos alternativ - let adgang og afspillen af stor mp3 samling

SONOS kan IKKE håndtere størrelsen på min MP3 samling.

Derfor leder jeg efter et alternativ.

Løsningen skal kunne tilgås uden at tænde tv eller pc, (altså standby altid).
løsningen må godt kunne gå i dvale når den ikke bruges.
løsningen skal kunne tilknyttes mit anlæg fx via hdmi
Det skal være en visuel løsning fx berøringsfølsom skærm fx ipad, man skal kunne bladre let i samlingen og kunne finde artister og albums på få sekunder, samt spille øjeblikkelig ved tryk på play, og samtidig kunne komme fra a til z i samlingen uden at skulle ud og ind af mapper
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2012 - 20:26 #1
Logitech Squeezebox Duet
Avatar billede zenmester Nybegynder
09. februar 2012 - 21:01 #2
kan du beskrive et set up med logitech?
hvad skal der til for at få det til at spille (også i overført betydning) :)
hvad skal man købe? x antal logitech enheder?, en synology hardisk med x gb?
er hastighederne gode i bladren, afspilning er det en visuel løsning? Hvor let tilgængeligt er det kan min datter også betjene det? kan man vælge et album af gangen, eller lave sin egen playliste og hvor besværligt er det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. februar 2012 - 21:45 #3
nOPE.
Har i gennem længere tid kigget på begge, og det er eneste alternativ så vidt jeg kan se.
Avatar billede zenmester Nybegynder
10. februar 2012 - 19:30 #4
nu har jeg tjekket squeeze boks touch, og ja den kan meget af det som jeg har bedt om, men jeg har opdaget endnu et krav. Løsningen skal også være mobil og trådløs
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2012 - 15:34 #5
Tror du skal slække lidt på dine krav...
Avatar billede zenmester Nybegynder
11. februar 2012 - 15:52 #6
ja det var een løsning, eller jeg kunne spørge eksperterne.dk om de kender til et system som kan alt det jeg gerne vil have, så jeg ikke spilder mine penge.
Avatar billede zenmester Nybegynder
24. februar 2012 - 08:43 #7
jeg har nu tjekket Logitech touch løsningen som jeg mener i følgende opsætning kan gøre hvad jeg vil have.
jeg skal bruge:

en NAS - fx synology 212j med 2 tb hd. med al musikken på samt squeezebox server software. (pris ca 2400,- incl. hd)

forbundet til min router med indbygget WIFI

som via WIFI forbinder til

logitech touch (ca 1500,-)

forbinder via digital audio kabel til mit anlæg og forbundet via WIFI til

Tab/Ipad/mobil med android - via squeezebox app (dermed understøttes mit ønske om mobilitet og trådløs løsning.)
(pris fra 1000 - 4000 alt efter hvilken løsning man vælger)

så en løsning kan fra nykøb stå i 5000,- til 8000,-

der er sikkert billigere løsningsmodeller men det vil kræve yderligere efterforsking.