Avatar billede jay-pee Nybegynder
07. februar 2012 - 09:42 Der er 3 kommentarer

Musik bibliotek

Hej. Jeg har efterhånden digitaliseret en del gamle LP plader og har dem liggende på en flytbar Harddisk. Jeg er ved at miste overblikket over hvad der ligger hvor Findes der et program hvor man kan gemme musik/album så der kan søges på forskellige kriterier ? Gerne et gratis program.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
07. februar 2012 - 09:50 #1
Et af de bedre programmer til formålet syntes jeg

http://musicmatch-jukebox.com/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. februar 2012 - 10:19 #2
Undskyld for "spam", men nu bliver jeg MEGET nysgerrig og glad... - Cyberspace, hvornår er den blevet genoplivet? - Yahoo lagde den jo i graven for mange år siden, til stor frustration for mange.

Jeg har mange gange ledt efter en pendent, har rundet Foobar2000, Winamp, MMMJukebox, DST-Jukebox og 4-5 andre afspillere, men har aldrig fundet en jukebox der tilnærmelsesvist gav mig samme kontrol over musikken, hvorfor det stadig er den gamle V10 jeg kører med.... - så hermed varmt anbefalet :-) - det kræver dog at du "Tagger" dine musikfiler, men også her er MusicMatch de fleste programmer overlegen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. februar 2012 - 10:31 #3
... :-/ Okay, det ser bare ud til at være en phishing site for "http://unlimited-downloadscenter.com"... - nu var jeg ellers lige ved at tro, der var rebeller der videreudviklede på den...

Men programmet kan dog fortsat anbefales... - her er den lettere tilgængelig: http://download.cnet.com/Musicmatch-Jukebox/3000-2139_4-34146.html

Skal du bruge den i Win7, skal du køre den med fulde administratorrettigheder (højreklik, kør som administrator). Du skal ligeledes ignorere de kompatibilitetsadvarsler Win7 giver under installationen - så vil den fungere helt fint.

Bliver du tilfreds med den, kan du under egenskaber for ikonet du starter den op med, sætte den til altid at køre med administratorrettigheder, så du blot kan klikke almindeligt på ikonet.