Avatar billede bufli Mester
06. februar 2012 - 08:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

iCloud - deling af kalender, kontaktpersoner osv.

Hej

Min kone og jeg er ret nye ejere af hver sin iPhone. Jeg har tænkt på, om iCloud kunne bruges på tværs af enheder.

Jeg kunne tænke mig at vi havde hver sin private kalender, samt en fælles. Den fælles skulle så synkroniseres via iCloud, så hvis den ene af os lægger en aftale i kalenderen, så ligger det også i den andens.

Tilsvarende på kontaktpersoner og måske andet.

Min telefon anvendes både privat og på arbejde, så jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det er en god ide at køre med et samlet Apple-ID?

Er der nogen der kan sige mig, om dette kan lade sig gøre.

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2012 - 10:10 #1
hvis du følger med i 'living smart' på DK4 var der lige et indslag om dette emne.
Det optimale var, at bevare hver sin kalender, og på de aftaler, der vedrører begge, så 'indkaldes den anden til møde'.
Så fremstår det i begge kalendere, og der er ikke rod med din/min/vores kalender. Og man kan let ændre i aftalen.
Avatar billede bufli Mester
04. marts 2012 - 22:12 #2
Har løst det nu, ved at fruen og jeg anvender samme apple ID, og synkroniserer via iCloud