Avatar billede TTA Seniormester
13. december 2011 - 13:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af TDC mail på LG Optimus 2X

Jeg har gennem længere tid forsøgt at opsætte
min LG Optimus 2X til mail, dvs. så jeg kan læse
min TDC-mail på mobilen. Men
uanset hvilken vejledning jeg bruger, så virker
det ikke. Jeg har bl.a. prøvet denne:
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=30023#mails
- men bliver hægtet af på punkt 4, fordi jeg
ikke har valgmuligheden "IMAP/POP3-e-mail".

Så har jeg prøvet at bruge TDCs telefonmanual -
her når jeg til punkt 21 (ud af 25). Dér prøver
telefonen tilsyneladende at kontakte
serveren/mailen, og jeg får en fejltekst:
"Kontrollér din konto og prøv igen". Markøren
vender tilbage til punkt 11, "Indtast
password".

Jeg har brugt samme password til mailen
(og alt andet) i 5 år, og er TEMMELIG sikker på at jeg har skrevet rigtigt, både første, anden og 27. gang!

Det er vel det password, jeg indtaster, når jeg
åbner min mail på pc'en (Outlook, knyttet til min tdc mail)jeg skal indtaste i punkt 11? Jeg bruger i øvrigt samme password til min webmail (adgang til min tdc mail via en hvilken som helst internetforbindelse). Hvis ikke det er det password, så har jeg ikke den fjerneste anelse om, hvilket password det så
er.

Jeg troede også at jeg skulle indtaste udgående
serveroplysninger fra mit mobilselskab (Oister)
- men der skal jeg indtaste relay.tdcmobil.dk? Oister har oplyst mig at jeg skal skrive smtp.oister.dk - men det virker heller ikke!

Er der nogen, der ved hvordan opsætter mailen på mobilen!?

Der er ikke meget hjælp at hente hverken hos TDC eller Oister; TDC vil ikke hjælpe fordi jeg har mit mobilabonnement hos Oister - og Oister vil ikke hjælpe fordi jeg har min internetforbindelse hos TDC...!
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2011 - 19:20 #1
hej TTA  har du ikke en application  som hedder mail ?? du skriver du har en lg optimus 2x http://www.mobileronline.dk/images/lg/optimus-2x/lg-optimus-2x.png

og dens styresystem er android

kik her https://market.android.com/search?q=mail+&so=1&c=apps

prøv og kikke på de mail applikationer  http://forum.tdc.dk/t5/Telefoni-og-mobil/Ops%C3%A6tning-af-TDC-mail-p%C3%A5-LG-Optimus-2X/m-p/69839
Avatar billede TTA Seniormester
12. marts 2016 - 14:14 #2
Spørgsmålet er ikke længere relevant, da telefonen for længst er kasseret.