Avatar billede loxx Nybegynder
12. december 2011 - 16:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SMS sendt til netværk, der er nede

Hvad sker der, hvis man sender en SMS til en anden telefon, som anvender et netværk der er nede (fx, som da 3's netværk var nede den anden dag)?

Leveres SMS'en senere - eller går den bare "tabt" ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2011 - 16:50 #1
Det kommer an på hvad dine indstillinger er for levering.
Standard er max lev. tid 7 dage, så den vil blive leveret hvis netværket kommer op igen efter den tid du har sat den til.
Avatar billede loxx Nybegynder
12. december 2011 - 16:51 #2
Jeg har en iphone - ved ikke hvor man ser det på den?
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
12. december 2011 - 16:54 #3
Tjek din udbyder. Den ligger hos dem i x antal timer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2011 - 17:01 #4
#2 KIG DIN MANUAL?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2011 - 17:10 #5
På min HTC kan jeg selv sætte op hvor lang tid der skal gå inden beskeden bliver for gammel.
Det har jeg kunnet på samtlige de mobiltelefoner jeg har haft til nu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2011 - 17:10 #6
#3 ja, 7 dage er standard.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. december 2011 - 17:13 #7
Nu bliver jeg i tvivl...
Det er enten 7 el. 14 dage levetiden er på afsendt sms der endnu ikke er modtaget.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
12. december 2011 - 17:16 #8
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobil/services/sms/

"Telenors system forsøger at sende sms'en i tre døgn"

Så jeg ved ikke om syv dage er standard.
Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2011 - 17:29 #9
Men du kan ikke regne med at de bliver leveret senere ved nedbrud.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
12. december 2011 - 17:34 #10
Nej, ikke hvis nedbruddet er hos ens egen udbyder, men det plejer telefonen gerne at opdage
Avatar billede chalde Seniormester
12. december 2011 - 17:51 #11
#10 Om det er hos modtager eller afsender fejlen er, skal man stadig ikke stole blindt på at de bliver leveret.
Ofte vil afsendernetværket afvente og forsøge igen så længe der ikke kommer svar fra netværket, men der kan være andre fejl gældende så der fejlagtigt sendes svar om at besked er leveret til trods for den ikke er (og en række andre typer fejl).
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
12. december 2011 - 17:52 #12
Nej, intet er 100% sikkert i denne verden