Avatar billede Styrk1 Nybegynder
10. august 2011 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP adresse opdateres ikke for nyt trådløst netkort

Hej.
Jeg har netop installeret et nyt trådløst PCI netkort af typen Edimax EW-7128G (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=374698&tn=ProductDetailsAssessments).
Det er nu installeret og tilsluttet min trådløse router af typen Linksys WRT54G med firmware fra Tomato.
Computeren kører XP.
Problemet er at IP adressen ikke opdateres automatisk, og derfor kan jeg ikke komme på nettet med den stationære computer.
Er der nogen der har ideer til hvordan jeg får adressen opdateret automatisk?
Jeg har forsøgt at lave en statisk adresse i routerens range (192.168.1.125), men dette gav mig desværre ikke forbindelse:-(
Avatar billede komputerdk Mester
10. august 2011 - 16:28 #1
er der nogen computere der kan komme på nettet???

hvilket udstyr er sat til din linksys router?

og er DHCP sat til?

Har den været genstartet?

har du prøvet i startmenu>kør>cmd (enter) > ipconfig /renew all

?

hvilke ip numre får den bærbar og den stationær (bare skriv ipconfig så skriver den det)
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
10. august 2011 - 19:36 #2
Der er ikke sat noget til routeren fysisk (ud over internetstikket).
Trådløst er der en notebook (Win 7) og to IPhones.
Er ikke sikker på DHCP... Er det noget der skal sættes op i routeren?
Både pc og router er genstartet flere gange.
Når jeg kører ipconfig /renew (cmd forstår ikke ipconfig /renew all, men foreslår ipconfig /renew eller ipconfig /renew EL)
Den timer dog ud og siger at der ikke kan oprettes forbindelse til DHCP serveren.
Den stationære får ingen IP, men den bærbare får 192.168.1.121
Har du nogen ideer til hvad man så kan gøre??
Avatar billede komputerdk Mester
11. august 2011 - 14:57 #3
DHCP skal være sat op i din router, hvis den er disabled så giver den ikke IPnumre til dine enheder..  DHCP bruges til at give dynamiske IPnumre (alternativ skal man selv give det).. OBS der er ikke nogle enheder som må have samme IPnummer...

hvad er der i den anden ende af Internetstikket???? (mærke og model, samt udbyder at dit internet) og hvor sidder den i din trådløse router??

lige nu har tror jeg det enten er fordi at din router ikke fungerer som router, men nærmere trådløs switch (fordi at internettet ikke er sat til WAN porten) og hvis du fx har stofanet så kan det være at der ikke er flere globale IP numre (dem man får fra sin udbyder).. Eller at passwordet til det trådløse er forker (nogle gange kan det godt se ud som om man er på, men hvis koden er forkert får man ikke IPnummer).

prøv at sætte din stationære til 192.168.1.188 og gateway, subnet og dns skal være det samme som der står når du laver en ipconfig på din bærbar.. (typisk 192.168.1.1)
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
11. august 2011 - 21:02 #4
Hej.
Tusinde tak for hjælpen!
Jeg fandt dog ud af at det var det trådløse netkort der ikke var sat ordentligt op.
Da jeg rodede lidt i
netkort -> egenskaber -> TCP/IP Version 6
fik jeg sat det op, og nu virker det fint:-)
Hvis du smider et svar vil jeg meget gerne give point for din ihærdighed.
Avatar billede komputerdk Mester
11. august 2011 - 22:10 #5
np - det er mere værd at vide hvad løsningen var.. havde ikke lige tænkt på at det var fordi den ville køre ip v6..... :)
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
25. august 2011 - 07:00 #6
Ok. Tak for hjælpen!!