Avatar billede Styrk1 Nybegynder
03. juni 2011 - 17:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bluetooth tastatur registreres ikke ved boot

Hej.
Jeg sidder med et nyt bluetooth tastatur hvortil jeg har købt en bluetooth dongle.
Det er lykkedes mig at få det til at virke i windows xp, men når jeg genstarter registreres der intet tastatur før Windows starter.
Hvis jeg så smider det gamle usb tastatur i computeren, starter computeren normalt hvorefter det gamle tastatur kan trækkes ud igen og det virker fint.
Hvordan får jeg computeren (BIOS?) til at registrere bluetooth tastaturet?
Computeren hedder "Aopen XC Cube EZ915-T", men jeg er ikke sikker på hvilken BIOS version den har.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2011 - 17:36 #1
når det gamle virker, så har du 'usb legacy support' slået til i bios - og så er der ikke mere at gøre - udover at have et gammelt keyboard liggende til når du skal i bios.
Og du skal kun pille i bios når du isætter nye harddiske, og vil ændre boot-rækkefølgen - så det er vel ikke meget.
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
03. juni 2011 - 17:53 #2
Tak.
Det tænkte jeg nok.
Problemet er bare at USB tastaturet skal være tilsluttet hver gang computeren startes...
Kan man slå kravet om tastatur fra et sted i bios?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2011 - 19:57 #3
ja - der er et sted, hvor man kan ignorere fejl (fx manglende tastatur). Jeg har ikke lige opskriften på stedet - men det er der.
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
03. juni 2011 - 21:16 #4
Super! Så er der håb:-)
Jeg lader den lige hænge herinde, medmindre at du mener at jeg skal oprette et nyt spørgsmål med det under en anden kategori for at få et svar på dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2011 - 09:39 #5
har lige tjekket i min bios (Amibios)
i fanebladet 'Boot'
'Wait for 'F1' if error' - den skal sættes til 'disabled'
og det er så det - så booter maskinen selvom den ikke kan finde tastatur før win starter sin driver.
Avatar billede Styrk1 Nybegynder
14. juni 2011 - 06:31 #6
Super, tak det virkede:-)
Hvis du smider et svar, kan jeg give dig point.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2011 - 08:05 #7
ok - men husk at gemme et gammel tastatur hvis du skal i bios på et tidspunkt.