Avatar billede LarsLj Novice
08. marts 2011 - 10:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

DDay, ical og et begynderspørgsmål omkring ddl

Hej. Jeg interesserer mig for ical i C#, men er stødt ind i et par vanskeligheder.

Jeg vil gerne installere DDay.ical's bibliotek lokalt, så jeg kan bruge funktionerne i C#. Men ... når jeg vil installere, er der bare en flok filer og 2 .ddl filer, ingen .exe fil. Hvordan får jeg C# til at bruge biblioteket, skal jeg kopiere .ddl filerne ind eller hvad? Jeg har downloadet filerne fra http://sourceforge.net/projects/dday-ical/.

Er der nogen i øvrigt, der kender et kodeeksempel på, hvordan jeg danner en ical besked og sender den, på samme måde som jeg kan sende en almindelig mail?

Vh
Lars
Avatar billede Syska Mester
08. marts 2011 - 14:51 #1
Du skal add en reference til en af de 2 dll filer til dit projekt.

Derefter kan du bruge dem ligesom alle andre klasse i .NET

Documentation er her omkring namespaces og klasser: http://www.ddaysoftware.com/Pages/Projects/DDay.iCal/Documentation/

mvh
Avatar billede LarsLj Novice
08. marts 2011 - 15:07 #2
Hej Buzzzz
Tak for svaret men kan du kort fortælle amatøren her, hvordan du laver en reference. Er det bare system.dday osv. øverst i page-load sektionen?
Vh Lars
Avatar billede Syska Mester
08. marts 2011 - 15:29 #3
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wkze6zky(v=vs.80).aspx

Nej, det er using statements for at undgå at skulle skrive full qualified name.

Deres namespace er: DDay.iCal (dvs uden System som du har skrevet)

mvh
Avatar billede LarsLj Novice
16. marts 2011 - 20:31 #4
Hej igen. Tak for svaret. Det løste det første problem, men det virker stadigvæk ikke. Kender du eller andre nogle kodeeksempler på at sende en ICAL besked som vedhæftning til en email fra en C# webformular. Jeg har fundet noget, men derfra og så få det til at virke .... Vh Lars
Avatar billede Syska Mester
16. marts 2011 - 21:02 #5
Ingen ide ...

Jeg bruger ASP.NET MVC med Portal til at sende mails.

Ved at MvcMailer nemt skulle kunne embed files ... men har dog ikke prøvet det.

mvh
Avatar billede LarsLj Novice
17. marts 2011 - 11:57 #6
Ok, jeg prøver den med MVC. Tak for dit svar! Vh
Avatar billede LarsLj Novice
17. marts 2011 - 12:00 #7
Det løste ikke mit endelige problem, men det hjalp en hel del!
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2011 - 12:59 #8
svar