Avatar billede keepy Seniormester
07. marts 2011 - 22:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Seriel port readline

Hvordan kan det være at efter at have brugt ReadLine() en del gange får jeg timeOut i mit C# program??

Når jeg læser en line med ReadLine() clear den på selv linjen fra input bufferen??
Avatar billede Syska Mester
07. marts 2011 - 22:58 #1
Nej, den læser en linje ... men derfor kan der jo stadig være flere linjer i din buffer.

Hvis ReadLine prøver at læse en linje og der ikke er en, kan det ske du får en TimeOut.

Der skulle gerne være en IsDataAvailable property på dit SertialPort object ... der kan du se om der er noget i bufferen.

Håber det hjælper.

mvh
Avatar billede nissen2630 Novice
08. marts 2011 - 04:18 #2
Se om der er mere i bufferen:

if (serialPort1.BytesToRead > 0) {
  Læs din linie her
}
Avatar billede Syska Mester
08. marts 2011 - 14:33 #3
Ja, den er nok bedre at bruge da den anden ikke findes alligevel :-)

Tror det er fra NetworkStream jeg har det navn fra.

Men som nissen2630 skriver ... prøv det.

Der er også en event du kan lytte på: DataReceived

mvh
Avatar billede keepy Seniormester
26. april 2011 - 23:31 #4
buzzzz send svar
Avatar billede Syska Mester
26. april 2011 - 23:38 #5
Svar.

Hvordan fik du det til at virke?

mvh
Avatar billede keepy Seniormester
26. april 2011 - 23:43 #6
Som du skrev "Hvis ReadLine prøver at læse en linje og der ikke er en, kan det ske du får en TimeOut." først så jeg om der var noget at læse og derefter læste jeg
Avatar billede Syska Mester
26. april 2011 - 23:46 #7
Cool, altid rart at vide om ens tanker også var der problemet var.

mvh