Avatar billede jps6kb Novice
04. marts 2011 - 12:15 Der er 1 løsning

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry - angiv brugernavn og password

Hej,

Jeg har lavet en applikation, som tilføjer en eller flere printere, som er delt på en Windows2008 server.

Jeg har dog et problem, da jeg bliver bedt om brugernavn og password, for serveren. Enten skal jeg have sendt det med min kommando, eller også skal jeg åbne helt på serveren, på en eller anden måde (uden at alle kan logge på via rdp).

Hvordan gør jeg det? Der er ikke AD.

Kode:
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in
        /q /n\\minserver\deltprinter1
Avatar billede jps6kb Novice
24. marts 2011 - 13:42 #1
Jeg løste det ved, at lave en mapning til en tom mappe på serveren på drev b, og så var der hul igennem.