Avatar billede olesen85 Nybegynder
22. februar 2011 - 09:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Luk form

Hej kan man ændre koden for hvad der sker når man trykker på kryds eller kan man diaktivere krydset og hvor dan gør man.

hilsen den hjælpeløse :)
Avatar billede magic-mouse Novice
22. februar 2011 - 10:06 #1
Svare i aften hvis du ikke har fået svar inden :) Men Svaret på de 2 første er Ja og Ja.
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. februar 2011 - 12:39 #2
Jeg går ud fra at det er en Windows Forms applcation du arbejder med?

Du kan fjerne krydset ved at sætte ControlBox propertien til false. Denne fjerner dog bare krydset, du kan stadig lukke formen med ALT-F4.

Du kan styre hvad der skal ske når nogen prøver at lukke formen, ved at override OnClosing metoden på formen. Dette vil virke uanset om du prøver at lukke formen ved at trykke på krydset, eller om du trykker ALT-F4.

Her er et eksempel på hvordan du kan vise en "Er du sikker" MessageBox før formen lukker.

protected override void OnClosing(CancelEventArgs e)
{
    base.OnClosing(e);

    System.Windows.Forms.DialogResult dialogResult = MessageBox.Show(
        this,
        "Er du sikker på at du vil lukke?",
        "Er du sikker?",
        MessageBoxButtons.OKCancel,
        MessageBoxIcon.Warning);

    e.Cancel = dialogResult == System.Windows.Forms.DialogResult.Cancel;
}
Avatar billede olesen85 Nybegynder
22. februar 2011 - 13:30 #3
aaberg_cc smid et svar så du kan få dine point :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. februar 2011 - 15:23 #4
svar :)