Avatar billede kurth Nybegynder
07. februar 2011 - 19:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows 2008 Hyperv snapshots

Jeg har lavet en installation hos en kunde, hvor der kører et par virtuelle servere på en HyperV server.
Der er efterhånden lavet flere snapshots af disse virtuelle server.
Jeg kunne nu godt tænke mig at rydde op i disse, idet de ikke skal bruges til noget. Men hvad sker der egentlig hvis man inde i HyperV manageren sletter disse snapshots. Berører det på nogen måde den kørende virtuelle maskine eller er det bare, som navnet antyder, øjebliksbilleder, svarende til restore points i Windows XP - Vista - 7.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
07. februar 2011 - 21:06 #1
Det burde ikke berøre den virtuelle maskine - den tager et komplet øjebliksbillede for hvert snapshot, dvs. hvis du tager et snapshot i starten snapshot 1 og i slutningen tager yderligere et snapshot 2. så kan du godt slette snapshot 1 uden at det påvirker den vituelle maskine eller påvirker snapshot 1.
Avatar billede bedt Nybegynder
07. februar 2011 - 21:10 #2
Et snapshot er udelukkende som du selv beskriver et øjebliksbillede, og fjernelse af denne, vil ikke påvirke andre snapshots, eller det nuværende stadie af den kørende virtuelle maskine.

Vær dog opmærksom på, at hvis du sletter subtree, så sletter du alle de underliggende snapshots.
Avatar billede kurth Nybegynder
26. februar 2011 - 14:11 #3
Hej bedt - drop lige et svar
Avatar billede bedt Nybegynder
27. februar 2011 - 01:12 #4
Skal jeg gøre :)