Avatar billede NielsErikP Mester
27. januar 2011 - 22:06 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Find en udgave af Windows XP media center

Hej...

Er der nogen der har en ide om, hvor man kan finde en udagve af Windows XP media center edition til download...
Jeg har en lovlig produkt nøgle, men mangler en installation af Windows XP media center edition.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2011 - 17:38 #1
Har prøvet at søge på det. Og de "lovlige" måder at gøre det på er at man kommer ind på Microsofts side hvor man kan opgradere mod betaling selvfølgelig.
Har set andre muligheder, men disse må vi ikke hjælpe dig med da det strider mod reglerne.
Du kender ikke en der har en version magen til din vel?
Du kan jo godt bruge en anden cd og bagefter bruge din egen nøgle.
Avatar billede NielsErikP Mester
28. januar 2011 - 23:25 #2
Hej...
Nej, problemet ligger i at jeg selv kører med windows vista, men får en kammerat på besøg, der klager over at hans pc opfører sig underligt på alle mulige måder og jeg har lovet at hjælpe ham med at stander den.
Men problemet ligger i at han kører windows XP media center edition 2002, han har bare ikke i tidernes morgen fået lavet back up af windows XP'en,Den er købt lovlig og derfor har han også en lovlig produkt nøgle, men jeg tænker så jeg vil prøve at køre... anti malware...DDS...TDSkiller..HiJackThis og ComboFix på den.Men ved at ComboFix, direkte sletter det der er galt og så mangler der jo filer, hvor man såå bliver nød til at bruge en installation af Windows XP'en.
Ja..og det er jo så det du siger her...Sådan en anden version af Windows XP media center edition 2002, jeg mangler...For den "lovlige" nøgle har jeg jo.
Ja..tænkte nok dette spørgsmål var udenfor rammerne....Men det er jo nok det du siger , der strider mod reglerne, jeg egentligt søgte...
Hvis jeg da bare var en "Søge Haj" kunne jeg jo nok selv løse det..ØV
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2011 - 08:10 #3
Kan ikke umuddelbart tro der er så meget forskel på styresystems delen i de forskellige Xp versioner, så hvis du skal erstatte vitale filer i system 32 mappen, så kan du bruge en alm xp skive.
Med værktøjerne ckkdsk og sfc /scannow kan du godt reparere en del. Ved godt det ikke er en nyinstallation men det kan udhjælpe en del problemer.
Jeg har ikke nogen erfaring med de programmer du beskriver, og bruger kun Malwarebytes, CCleaner,Evensoft Computer repair og WinXp Manager. Og det fungerer rigtig godt for mig.
Lidt forskelligt: http://www.microsoft.com/downloads/en/resultsForProduct.aspx?displaylang=en&ProductID=5c52c316-6652-42d1-ac4f-dee061d5497c
I øvrigt tror jeg at i for 2-300 kr kan få denne cd hos Microsoft hvis i kontakter dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. januar 2011 - 08:13 #4
Her er forskellene på versionerne:http://www.ehow.com/about_5394242_media-center-xp-vs-professional.html
Så har du en Xp pro kan du helt sikket reparere dine systemfiler hvis det skulle blive nødvendigt.
Avatar billede NielsErikP Mester
30. januar 2011 - 01:27 #5
Hej...
Ja..nu har jeg så været ved kammeratens computer det meste af dagen, det lykkes at få den til at køre optimalt uden nogen brug for geninstallation af eindoes XP media center edition, så jeg løste selv problemet.
Men da jeg syntes du gjorde dit for at præve at hjælpe, siger jeg mange tak for hjælpen, læg venligst et svar og lad os dele pointene.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2011 - 09:10 #6
Det er i orden. Svar kommer her.