Avatar billede bildsoe Nybegynder
19. januar 2011 - 09:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en "Vis når der er opdateringer"-funktioner

Hej

Det her er vist mere et generelt spørgsmål, men det er tænkt løst i C#.

Jeg er ved at udvikle en lille applikation til behandling af nogle 3d-objekter og vil gerne, at denne applikation skal tjekke om der er kommet opdateringer og så vende tilbage med et download link, hvis der er.

Min umiddelbare idé var at lave et lille php-script, der løber de filer igennem der ligger i et bibliotek, og hvis der er kommet en ny, så returner den sandt, samt et link til filen.

Fra min applikation skal jeg så på en eller anden måde køre forspørge denne side, og returnere svar til brugeren baseret på, hvordan den generede side ser ud. Kunne bare være f.eks.:

0;intet (i tilfælde af ingen opdateringer
1;www.minside.dk/plugin_version_xx.zip

Er det muligt, og hvilke funktioner skal jeg bruge? Jeg er med på hvordan det laves i php. Det er mere c# siden jeg er i tvivl om.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2011 - 10:41 #1
Avatar billede bildsoe Nybegynder
19. januar 2011 - 10:55 #2
Hehe, ja fandt det godt nok selv lige. Smid et svar så får du points'ne :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2011 - 11:01 #3
Svar!