Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2011 - 20:49 Der er 3 kommentarer

Tysk grammatik, hjælp!!

I skolen skal vi skrive et digt på tysk, hvor der skal stå ned af:

R
E
I (så altså den første sætning skal starte med et ord med r, og
S  så næste E og I osv. og så skal digtet handle om en "Reise"
E
  Her er mit så:
              Reise mit dem flugzeug  -overskrift
              Ein bisschen nervós, bin ich
              Ich sehe die wolchen
              Shon sind der Reise úber
              Eindruck, so schnel es gehst
Så er det jeg vil have jer til at hjælpe mig med at rette grammatiken måske skifte ord ud uden at ødelægge det første ord i hver sætning. Håber i kan hjælpe lidt!!:) Hilsen Mathilde<3
(I skal ikke tage jer af at det er dårligt skrevet)..

Wolchen= skyer
Eindruck= imponerende
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2011 - 20:51 #1
Altså som den første sætning, der ved jeg jo godt at der ikke efter sætningen kan stå: bin ich
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2011 - 22:47 #2
Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på tysk, men linie 2 er nu ikke helt tosset:
http://www.google.dk/search?q=%22Ein+bisschen+nerv%F3s%2C+bin+ich%22
Det ser ud til at uden komme, og med et "schon" efter, så er det helt efter bogen.
(og det var derfor jeg var nysgerrig - det lød nemlig rigtigt).

Jeg mener nu også at Eindruck mere betyder "indtryk". "Imponerende" mener google translate skal være beeindruckend.

Hmm, schnell med to L-er mig bekendt.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2011 - 19:22 #3
Tak for hjælpen, ja min lærer sagde at den sætning var fint, når man bruger den i et digt.