Avatar billede fkhuset Nybegynder
14. januar 2011 - 19:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

win 7 problemer med mappeåbning

Jeg har problemer med at åbne mapper i stifinder.
Hvis jeg bruger højre vindue i stifinder og dobbeltklikker på en mappe (eller et drev) så kommer der et vindue op der siger:
Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre handlingen......."
Højreklikker jeg på mappen og klikker "åbn" så virker det fint, det er ved dobbeltklik der går ged i den. I venstre vindue virker det som det skal, men der bruger man jo også kun enkeltklik.
Det samme problem har jeg hvis jeg åbner en mappe der ligger på skrivebordet. Jeg kan godt dobbletklikke på mappen på skrivebordet
og åbne den, men er der andre mapper i den mappe jeg vil åbne så kommer fejlvinduet frem...!
problemet kom efter en af windows utallige updates - men jeg ved selvfølgelig om det er den egentlige grund.

Nogle der kan hjælpe..?
14. januar 2011 - 20:15 #1
Velkommen til E. ...

Systemgendannelse ? (Ikke at forveksle med Factory Recovery!)
Avatar billede fkhuset Nybegynder
15. januar 2011 - 10:02 #2
Ja. den løsning kan man jo altid bruge, men jeg har installeret nogle ting efter problemet opstod, så hvis der er andre løsninger......
15. januar 2011 - 10:39 #3
... jeg ved der findes en *.REG fil uden i 'veden' som kan fixe det; men kan ikke liiiiige finde den...

(Andre i denne tråd ?)
Avatar billede fkhuset Nybegynder
15. januar 2011 - 11:33 #4
Du førte mig på rette vej.  :-)

Jeg fandt en folder fix her:
http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/

Så nu virker det...!  Takker

Smid lige et svar, så jeg kan lukke....
15. januar 2011 - 12:04 #5
Ping...

(Læg selv svar så deler vi...)