Avatar billede pnr Nybegynder
10. januar 2011 - 09:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nedarvning af WebUserControl

Jeg har en usercontrol som jeg bruger til forskellige formål, den består af en repeater. Den rendere altid den samme "markup skabelon", men der alt efter hvilke datasource den bliver givet, er der forskellig måder at komme frem til det markup. Derfor syntes jeg at det kunne være smart at lave en base usercontrol, også nedarve fra denne. Så kan jeg lave forskels implementering  i de forskellige subklasser. Men jeg kan ikke helt få det nedarvning til at fungere, det er som om at kontrollerne i min master ascx ikke eksistere i runtime (får null når jeg prøver at tilgå dem i cs filen). Er der noget specielt omkring nedarvning af usercontroller?

Bør man ikke lave nedarvning af userkontroller, hvis nej hvad kan man så gøre istedet?

På forhånd mange tak for svar!
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2011 - 10:24 #1
Jeg vil umiddelbart mene at du skal lave en custom control du så enten kan benytte i flere usercontrols eller som selv indeholder de "temaer" du har behov for for at differentiere.
Avatar billede pnr Nybegynder
10. januar 2011 - 11:04 #2
Hej keysersoze og mange tak for din kommentar!

Jeg er desværre ikke så "skarp" i custom controls, så kan du prøve at beskrive det lidt nærmere? Jeg kan vel ikke have min repeater i en custom control?
Avatar billede Syska Mester
10. januar 2011 - 15:42 #3
Post noget kode ...

Det virker mere som om dine controls ikke er bare instanciated.

mvh
Avatar billede pnr Nybegynder
12. januar 2011 - 20:33 #4
Jeg har fundet en anden løsning, i skal have tak for jers kommentare!

Smid et svar så får i nogle point for jeres tid!
Avatar billede Syska Mester
12. januar 2011 - 20:59 #5
Hvad er "en anden løsning" ... stadig med user controls eller hvordan ?

Gerne post det, så andre måske kan få glæde af din løsning.

Du beholder bare selv point, ingen til mig.

mvh
Avatar billede pnr Nybegynder
12. januar 2011 - 21:13 #6
Jeg kunne mærke på "stemingen" at det at nedarve fra usercontrol ikke er så godt, så jeg skrev min usercontrol mere generel, ikke så pænt, men det virker :)
Avatar billede Syska Mester
12. januar 2011 - 21:16 #7
Ahhh, det kan ikke have været mig eller keysersoze du har fået den ide fra.

UserControls er smarte ... hvis de bruges rigtigt. Men det er svært at sige netop hvorfor det ikke lige virkede ved dig.

Men så længe det er løst, er det vel også godt nok.

mvh
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2011 - 22:10 #8
ingen point til mig når du har fundet din egen løsning.