Avatar billede allanramsby Nybegynder
30. december 2010 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP slår knuder - æv

Hej

Min ellers velfungerende PC med XP operativ system på driller. Det startede med at en oprettet mappe - med store filer i - gav fejl hver gang jeg forsøgte at åbne mappen. Sidenhen kommer det nu også når jeg åbner drev C via "denne computer".

Explorer siger "fejl" og viser en boks med bla disse oplysninger i:

AppName: explorer.exe
AppVer: 6.0.2900.5512
ModName: ntdll.dll
ModVer: 5.1.2600.5755
Offset: 00010f1e

Har du et bud på hvad det kan være ? Eller skal lev flere oplysninger for at du kan sige noget ?

På forhånd tak

Allan Ramsby
Avatar billede KHHP Juniormester
30. december 2010 - 16:30 #1
Jeg synes det lyder lidt som en virus af en eller anden slags. Har du kørt en scanning med dit antivirus program.
Hvis du har kørt en scanning inden du oprettede spørgsmålet her, så ser jeg den meget simple løsning at geninstallere hele computeren.
Avatar billede Darkhawk Nybegynder
30. december 2010 - 16:49 #2
Du kan køre en scanning. Hvis det problem du har er en virus, kan jeg ikke hjælpe dig. Men måske du kan prøve at geninstallere din PC. Hvorimod alle dine data'er vil være væk. Men ellers hvis du finder ud af hvad dit problem er: Kan du prøve at google: [Problemet] ...
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2010 - 18:01 #3
Er dette sket efter de opdateringer der kom ca den 15 december?
30. december 2010 - 21:38 #4
Systemgendannelse til FØR nævnte 15/12 ???

---

PS: Husk at pænt vende tilbage til / lukke dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/allanramsby ?
Du har vel fået en del 'rykker' E-mail om det ?
Avatar billede allanramsby Nybegynder
31. december 2010 - 00:11 #5
Det husker jeg desværre ikke - det med 15 december. men at det er et problem er der ingen tvivl om !
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2010 - 00:19 #6
Karise Larry man behøver jo ikke systemgendanne tilbage til 15 december. Man kan jo bare afinstallere disse opdateringer med de patches der ligger i windows mappen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2011 - 17:50 #7
Hvad endte denne med?
Avatar billede allanramsby Nybegynder
15. januar 2011 - 11:42 #8
desværre giver mit system fortsat probelemer - også selvom jeg har off line og online scannet for vira mm. Det synes som om at store filer i mapper giver disse crachs. det er endnu ikke løst