Avatar billede LMB1 Nybegynder
16. december 2010 - 14:18 Der er 4 kommentarer

Vis kriterier i rapporten

Hej eksperter,

jeg har en rapport, der er dannet på baggrund af en forespørgsel.
Rapporten viser journal-poster for en bestemt kunde i et bestemt tidsrum.
Der er i forespørslen indsat følgende kriterier:
Felt: Id_Kunde_Jounal
Kriterier: [Indtast kundenummer]
Felt: Dato_Journal
Kriterier: >[Fra (dd-mm-yyyy)] And <[Til (dd-mm-yyyy)]
Det virker fint, de tre "Indtast parameterværdi" popper op som de skal, og rapporten ser stort set ud som den skal. (Det kan sikkert gøres smartere men det er lidt 'learn as I go along...)

Mit spørgsmål:
Jeg har i sidehovedet følgende tekst "Jounalposter for [Kundenummer][kundenavn]" og vil gerne også have "fra d. [Fra (dd-mm-yyyy)] til d.[Til (dd-mm-yyyy)]", altså den indtastede datoafgrænsning.

Hvordan gøres det??

Håber min forklaring er fyldestgørende nok og på forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede mugs Novice
16. december 2010 - 16:50 #1
Bind dine terkstbokse fra forespørgslen sammen med & f.eks.:

"Jounalposter for" [Kundenummer][kundenavn] & " " & [fra] & "" [Til]
Avatar billede LMB1 Nybegynder
17. december 2010 - 09:40 #2
Hej, tak for dit svar.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gøre ovenstående...
[Fra (dd-mm-yyyy)] og [Til (dd-mm-yyyy)]er jo ikke egentlige felter; kan de behandles som sådan?
Avatar billede mugs Novice
17. december 2010 - 10:44 #3
Du må jo indtaste datoerne et eller andet sted f.eks. i en forespørgsel. Så kan du tage en ubundet tekstboks fra rapportens værktøjskasse og give den postkilden fra forepørgslen.
Avatar billede LMB1 Nybegynder
17. december 2010 - 10:53 #4
Hej igen,
jeg taster jo kun f.eks. "01-01-2006" og "31-12-2006" i de pop-up bokse med overskriften "Indtast parameterværdi", der bliver prompted af kriterierne i min forespørgsel - jeg tror ikke disse datoer bliver gemt noget sted.
Du må undskylde hvis jeg ikke har udtrykt mig klart, er ikke helt inde i terminologien... :)