Avatar billede showsource Seniormester
12. oktober 2010 - 18:06 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Forskelle på simkort?

Har en x10 mini, og et cbb simkort.
Efter genstart af tlf. vises kun sort skærm, indtil jeg piller simkortet ud ?

Fik en ven til at prøve med sit simkort, ( telmore ), og her var ingen problemer.

Nåh, så fik jeg et helt nyt simkort fra coop, og her var samme problem ?

Købte så et nyt nr. fra lebara, og det virker også.

Er det phone som er upålidelig eller er det fordi der er forskelle på simkort ?

Den er iøvrigt ikke simlåst, og har aldrig været det.
Men er købt i en tdc butik, så der er lidt "tdc menu" i den.
Kan det være problemet ?

Men både telmore og coop bruger jo tdc ?
Avatar billede showsource Seniormester
12. oktober 2010 - 18:08 #1
Skal lige tilføje at mit cbb simkort virker fint i en anden tlf. !
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2010 - 20:30 #2
Cbb bruger Telenor, så er det ikke bare fordi telefonen er simlåst?
Avatar billede showsource Seniormester
12. oktober 2010 - 20:46 #3
Næh, den er købt ulåst for 1300,- (!) i en tdc bix for en måned siden, og har indtil sidste torsdag fungeret fint med mit cbb.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2010 - 20:53 #5
Vejledning er til pro, men det betyder intet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2010 - 20:54 #6
P.s. du glemte at skrive i spørgsmålet den har virket med det sim kort...
Avatar billede showsource Seniormester
12. oktober 2010 - 21:41 #7
Jahh, min første tanke var nu også en form for defekt på sim, men da den heller ikke ville virke med spritnyt coop sim blev jeg i tvivl.

Men, jeg prøver at bestille et nyt kort, og ser om det virker.
Bør iøvrigt skifte selskab ! cbb er sguda for dyrt !!!
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2010 - 22:41 #8
(#7, Bibob! Er endnu ikke lykkedes mig at finde noget billigere. Dog ærgeligt at deres side er nede under opdatering lige nu, så du først kan bestille dit nye simkort i morgen :P)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2010 - 20:28 #9
#8
M1 ...
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2010 - 20:35 #10
#9
Ja, deres gratis abonnement ser jo lovende ud, men på deres sekundprodukt er prisen altså den samme, ud over at sms'er koster det dobbelte.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2010 - 21:08 #11
149 kr.
6 timers tale og fri sms/mms + 0 kr. i opkaldsafgift

Bibob priser:
Dem der har brug for billige mms/sms sender i gennemsnit ca. 800 på 1 md. = 64 kr.
Derved er der 85 kr. tilbage til at snakke for hvilket giver 86 min.

Kan ikke se der er så meget at tænke over...
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2010 - 21:24 #12
Du regner altså lidt forkert:

Bibob priser:
Dem der har brug for billige sms'er køber Bibob's SMS pakke: 50 kr. for 2500 sms'er
Derved er der 99 kroners tilbage til at snakke for @ 1 øre i sekundet = 165 minutter

Uden sms'erne taler vi om 248 minutter.

Det er dog væsentligt mere end mit forbrug, og jeg betaler derfor kun omkring en 50'er om måneden, men snakker man faktisk 4 timer om måneden er M1 da klart det billigste.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2010 - 21:32 #13
Nu er M1´s priser jo med ubegrænset sms/mms og 6 timers tale der også er sekundbaseret, så Bibob er stadig dyrest.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2010 - 21:44 #14
Som sagt kommer det jo an på behovet. For dig et M1 billigst, for mig Bibob :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2010 - 21:57 #15
Det er som man ser på det, men rent prismæssigt, så er det M1.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2010 - 23:01 #16
Jeg er ikke enig i at M1 altid er billigst.
Jeg må indrømme at eksemplet er meget tænkt, men vis mig gerne at nogle af M1's produkter kan slå Bibob dette forbrug:

5 opkald af 10 minutter, 50 opkald af 30 sekunder og mere end 2 sms'er
Avatar billede showsource Seniormester
14. oktober 2010 - 14:10 #17
Ehh, jeg prøver iøvrigt først om min søns simkort virker, og bytter evt. tlf. med ham.

Jeg vil IKKE skulle betale et fast beløb hver måned.
Hos cbb bruger jeg under 100,- kr. om måneden.

Og jeg vil ha' 3G !!!

Tror det ender med en nummerflytning til 3
Avatar billede showsource Seniormester
14. oktober 2010 - 14:11 #18
Med mit forbrug, betyder det ikke noget om det koster 20-40 kr. mere eller mindre pr. måned.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2010 - 19:31 #19
Nævner KUN deres tilbud til 149 - har ikke nævnt andet, men kan godt se det jeg skrev kunne misforståes :)
Avatar billede showsource Seniormester
17. oktober 2010 - 16:28 #20
Jeg vil gerne be' om et par svar.
Avatar billede showsource Seniormester
22. oktober 2010 - 10:19 #21
Så, kom nu med nogle svar !!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2010 - 16:28 #22
Jah, når der nu ikke er nogle andre... Hvis du altså syntes jeg har været til hjælp.
Avatar billede showsource Seniormester
24. oktober 2010 - 21:59 #23
Jahh, snakken om om det ene eller andet selskab var nu go' nok.
Og john_stigers, du ville jo ikke svare ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2010 - 22:35 #24
Nej :)
Avatar billede showsource Seniormester
31. oktober 2010 - 11:32 #25
Vil bare lige sige at jeg netop har opdateret x10 mini'en software, og nu virker mit cbb simkort igen.