Avatar billede oleberg Nybegynder
28. august 2010 - 13:24 Der er 7 kommentarer

Markøren "flyver" rundt i alle programmer

I f.m. ny bærbar med Win7, oplever jeg meget tit, at markøren pludselig flyver til et andet sted i teksten. Jeg formoder derfor det er WIN7, som er årsagen, idet det sker i alle tekstbehandlingsprogrammer (word, excel, outlook osv.)

Det bevirker at den tekst jeg er igang med at skrive, pludselig fortsætter midt i en anden sætning, eller hvor nu markøren pludselig placerer sig.

Er der andre, som ar oplevet samme problem og løsningen herpå, vil jeg være glad for at høre fra jer. TAK
28. august 2010 - 13:40 #1
... har du TOUCHPAD indbygget ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Touchpad
Avatar billede oleberg Nybegynder
28. august 2010 - 14:07 #2
Hej - jeg må melde PAS - idet jeg ved hvad det er.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. august 2010 - 14:09 #3
Er det en bærbar og har den finger mus og kan det deaktiveres?
28. august 2010 - 14:20 #4
Se billeder ved nævnte -> http://en.wikipedia.org/wiki/Touchpad !!!

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede oleberg Nybegynder
10. januar 2011 - 20:24 #5
Hej - så er jeg kommet videre. Det er en bærbar PC med Tochpad, men meget følsom. Den normale måde at slå det fra på med Fn+F9 iflg. vejledningen virker blot ikke på maskinen.

Det er frygtelig irriterende at der ikke kan skives en sætning uden at jeg skal rette til igen, for et ord eller flere pludselig er skrevet ind i en tidligere tekst.
10. januar 2011 - 20:52 #6
Kan muligvis afbrydes i BIOS eller via den korrekte driversoftware ...
Avatar billede oleberg Nybegynder
10. januar 2011 - 21:01 #7
hej igen - det lyder ikke som noget jeg skal begive mig ud i, eller er den en udførlig anvisning på hvordan. Jeg er absolut ikke EDB-nørd.