Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2010 - 22:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Facebook Mobile (PHP) eller Facebook for Android (Java)

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside, og kunne godt tænke mig at lave en mobil version også.

Men skal jeg fokusere på at lave en fuldkommen mobilside (PHP), eller skal jeg også forsøge mig med en Android version (Java).

Jeg ser fordele ved begge, som f.eks. at hvis jeg vælger Android, vil jeg kunne lave en mere fleksibel og adgangsnem applikation. Men fokusere jeg på mobilside, vil jeg kunne give flere brugere adgang.

Hvad ville være mest logisk?

Forresten bruger min side Facebook connect, så det er påkrævet.

- Niclas
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juli 2010 - 23:32 #1
Det er jo kun dig som ved hvilken bruger skare du har.

Men generelt har en web løsning har lang flere mulige brugere end en app (også hvis du supplerer Android app med en iPhone app).
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2010 - 00:20 #2
Så du tror jeg skal udvikle en mobil side, istedet for at lave en app eller to? Btw, brugerne er generelle og bruge ALLE typer mobil :P
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2010 - 01:43 #3
Hvis du kigger på:

http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1306513

ser du at i 2009 var salget af mobiltelefoner:

1039 millioner dumme telefoner
25 millioner iPhone
7 millioner Android
140 millioner andre smarte telefoner
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2010 - 13:29 #4
Så er det nok Facebook mobile der skal fokuseres på. Tak for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2010 - 23:17 #5
jeg smider et svar