Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
05. juli 2010 - 09:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forfaldsdato rød, hvis afslutningsdato er større end forfaldsdato

Hej

Jeg sidder med et lille problem som jeg håber på der er nogen der kan hjælpe mig med.

Jeg har en database med en Forfaldsdato og en Afslutningsdato, jeg vil gerne at hvis afslutningsdatoen er større end forfaldsdatoen, at forfaldsdatoen bliver rød.
Kan det lade sig gøre?

Jeg har siddet og kigget lidt på betinget formatering, men kan ikke rigtig få det til at fungere, skal jeg evt. bruge VBA?

På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2010 - 09:35 #1
Det burde fungere med betinget formatering.

I VBA kan det se således ud:

If me.afslutningsdatoen > me.forfaldsdatoen then
me.forfaldsdatoen.forecolor = 255
end if
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2010 - 09:42 #2
Jeg har afrpøvet med betinget formatering, og det fungerer.

Sæt markøren i feltet afslutningsdatoen og vælg formater > betinget formatering. VÆlg Feltværdien er større end, oh i boksen til højre indtaster du [forfaldsdatoen]
Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
05. juli 2010 - 09:42 #3
Hvordan skal den se ud, hvis jeg skal lave den som en betinget formatering?
Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
05. juli 2010 - 09:44 #4
Tak skal du have det virker.
Avatar billede mugs Novice
05. juli 2010 - 10:03 #5
Tak for point.
Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
09. juli 2010 - 11:14 #6
Mugs jeg har siddet og søgt lidt herinde og er faldet over en tråd hvor du hjalp en med noget lagerstyring i access ( tråden er et par år gammel ). Du skriver du har nogle tutorials til access. Ligger du stadig inde med dem? Hvis du gør vil jeg meget gerne have lov til at kigge lidt i dem hvis jeg må. Jeg har en del bøger til access, både på dansk og engelsk men er meget interesseret i alt der er til access. Programmet kan jo meget mere end de småting vi bruger til hverdag. På forhånd tak
Avatar billede mugs Novice
11. juli 2010 - 17:35 #7
Din e-mail!
Avatar billede Soegaard80 Nybegynder
11. juli 2010 - 17:57 #8
Nå ja det var nok en god ide at du fik den. lars.sogaard@gmail.com
Avatar billede mugs Novice
11. juli 2010 - 21:37 #9
Sendt.