Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. juni 2010 - 18:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forslag til mobiltelefon?

Hej,

Jeg går og overvejer en ny mobiltelefon.
Budgettet er ikke så stort, men alligevel kunne jeg godt tænke mig en smartphone.

Minimum funktioner:
Opkald/SMS (selvfølgelig :D)
Email
Browser
GPS
Rimelig godt kamera
Mulighed for 3. parts programmer
Musik/Video
Kalender

I første omgang vil jeg bare høre forslag :)

Hvis I foreslår en Android telefon, så kom med gode argumenter for hvorfor jeg netop skulle vælge den.
Ligeledes hvis der foreslås ikke-smartphones.

Alle forslag velkomne.
Avatar billede apromis Praktikant
27. juni 2010 - 19:04 #1
Min kæreste har lige købt SE x10 mini,
Den var ikke dyr, og jeg syntes godt nok den er lækker :).
Den skulle kunne alt hvad du skriver.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. juni 2010 - 19:10 #2
Måske har vi forskellig holdning til tingene, men 5000 kr er dyrt!
Avatar billede apromis Praktikant
27. juni 2010 - 19:15 #3
Ja hvis du skal købe den uden abb. er den dyr.
Men Telia (og sikkert andre selskaber) kan du afdrage selve telefonen over 12 måneder.
Det smart syntes jeg :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. juni 2010 - 19:17 #4
Tja, beklager men det bliver altså ikke billigere af at man betaler den over x antal måneder. Den koster nu en gang stort set det samme uanset hvad.
Avatar billede KHHP Juniormester
27. juni 2010 - 21:43 #5
Kan varmt anbefale en HTC Touch2. Jeg har givet knap 1900 får min uden abb og sim-lås. Den kan alt det du skriver den gerne skulle kunne.
Den kører med Windows Mobile 6.5 og har også Wi-Fi som en lille bonus. Hvis du køber omkring her i sommer kan du gratis opgradere den medfølgende Office 2007 til Office 2010.
Smider lige et link:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655240

Den ser bedre ud i real life end på billederne...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. juni 2010 - 22:39 #6
Jeg har haft meget kig på HTC HD mini. Den ligger umiddelbart for højt i forhold til mit budget, men den virker rigtig god...

Nu du kender HTC Touch2, kan du tage et kig på HD Mini, og give dine umiddelbare kommentarer til hvorvidt det er værd at tage HD Mini ?.

Også, HTC Touch gætter jeg har omkring samme skærmopløsning som HD Mini, hvis ikke mindre. Derfor, har du haft nogen problemer med 3. parts programmer der ikke virker pga. lav skærmopløsning i forhold til typiske windows mobiles ?
Avatar billede KHHP Juniormester
28. juni 2010 - 16:55 #7
HTC HD Mini er stortset magen til HTC Touch2 hvad ydelse angår.
Har dog ikke prøvet 3. parts programmer på min endnu, men jeg har dog prøvet diverse spil, som virker uden problemer.
De eneste spil jeg ikke har fået til at virke var Java spil fra ældre mobiler. Bortset fra det virker alt fint og den opererer hurtigt.
Hvis du vil have en HD Mini, kan du roligt gøre det
Her er et link til HTC HD Mini på EDBPriser.dk: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=790329
Her er også et link til Touch2: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655240
Så kan du selv vælge
Avatar billede amews_aj Nybegynder
28. juni 2010 - 19:22 #8
Har valgt at købe HTC HD Mini. Håber jeg bliver glad for den :)
Smid et svar KHHP
Avatar billede KHHP Juniormester
29. juni 2010 - 08:47 #9
Her er et svar