Avatar billede NeroBan Novice
24. juni 2010 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Redigere i mdb fil

Hej

Jeg har brug for hjælp ang. en fil der slutter med .mdb

Mit spørgsmål er om jeg kan redigere filen således at jeg ændrer den sti hvorfra den tidligere hentede en .xls fil fra og så er den nye .xls fil anderledes så for at layoutet bliver det samme skal jeg ændre nogle stier derinde til det også

Håber det er til at forstå

Mvh. Brian
Avatar billede mugs Novice
24. juni 2010 - 14:36 #1
Du må  finde ud af, hvordan databasen henter excel filen. Er det via en makro, skal makroen ændres.
Er det ved en vBa kode, skal du ind i koden og ændre stien.
Avatar billede NeroBan Novice
24. juni 2010 - 14:38 #2
Mit udfordring er at jeg intet kender til det og hvor jeg skal starte evt. hvilket program osv. hvis jeg fik et hint jeg kan starte op på ville det være nok
Avatar billede NeroBan Novice
24. juni 2010 - 14:39 #3
Hvordan ser jeg om det er det ene eller det andet
Avatar billede mugs Novice
24. juni 2010 - 14:57 #4
For det første skal du arbejde med en kopi af din db. Så kan det aldrig gå helt galt.

Hvordan importere du din Excel fil? Der må jo ske et eller andet før db importerer. Trykker du på en knap el. lign.?

Har du en makro der indeholder kommandoen "Overfør regneark" eller "Transfer spreadsheet"?
Avatar billede NeroBan Novice
24. juni 2010 - 15:07 #5
Det kan godt være det blev lidt for omfattende for mig at forstå men det der sker er at jeg har et program der generer en excel fil.

Derefter har jeg et ikon på mit skrivebord som jeg trykker på som sørger for at excel filen kommer over i et pænere layout.

Så det må jo være en makro hvis jeg forstår dig korrekt

Og ja jeg har allerede lavet en kopi som jeg kan kigge på men jeg kan ikke finde ind til der hvor jeg kan redigere. Hvis jeg bare kunne det tror jeg at jeg lidt nemmere kan finde ud af det

Mvh. Brian
Avatar billede mugs Novice
24. juni 2010 - 15:52 #6
Hvad er det for et ikon?
Avatar billede NeroBan Novice
24. juni 2010 - 15:55 #7
Umiddelbart er det et verdens ikon
Avatar billede NeroBan Novice
02. september 2010 - 09:18 #8
...