Avatar billede tingholm Mester
24. juni 2010 - 10:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vælge tabel til tilføjelsesforespørgsel

Hej Eksperter

Jeg har 4 tabeller jeg gerne vil samle i en 5. tabel

Jeg har lavet en forespørgsel der opretter tabel5 og ligger data fra tabel1 ind.
Jeg vil så lave en forespørgsel der tilføjer data fra tabel2 til tabel5, men kan ikke få lov at vælge den i drop-down vælgeren. Men jeg kan se de andre 4 tabeller!

Formatet på udelukkende 255 tegns tekst i alle felter.

Nogen bud på hvorfor jeg ikke kan vælge tabel5 til min tilføjelsesforespørgsel?
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2010 - 11:07 #1
Jeg har lavet en forespørgsel der opretter tabel5 og ligger data fra tabel1 ind.

And this works?

How to create a Microsoft Access Append Query:
1.Create a SELECT query to determine the records that will be appended. Apply any required query criteria
2.In the query design view, click on the drop-down arrow to the right of the Query Type button and choose Append Query
3.In the Append dialog box, select the table that you want to Append To from the list of tables in the current database, or select to append this to another database and either Browse to this, or enter the full file path including the database name
Avatar billede tingholm Mester
24. juni 2010 - 11:36 #2
Ja, den første er jo en oprettelsesforespørgsel. Den kører uden problemer.
Men når jeg skal tilføje tabel2 til tabel5 er den ikke på listen jf- punkt 2 i det du skriver
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2010 - 12:01 #3
without seeing th edB its hard to say what the problem is.

You could go into SQL view and do it in SQ then go over to design view to make any changes

INSERT INTO tabel5 SELECT * FROM tabel2
Avatar billede terry Ekspert
28. juni 2010 - 11:18 #4
status please
Avatar billede tingholm Mester
29. juni 2010 - 10:14 #5
Sorry for my late reply.

I ended up copy/pasting the records... it wa sonly af few hundred, but I still don't know what went wrong. (doesn't matter either)

Thanks for your assistance anyway :)
Avatar billede terry Ekspert
29. juni 2010 - 10:41 #6
Well its nice to know you found a solution, but it would have been nice to have found the problem though.

And thanks for the points