Avatar billede carobaro Nybegynder
14. juni 2010 - 21:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flette to simple Access databaser

Jeg vil gerne flette to access databaser sammen, database A og B. De er meget simple og indeholder ikke relationer. A har flere felter end B, men alle Bs felter hedder det samme som dem i A. Jeg vil gerne flette dem i én tabel, der indeholder alle As felter. Et problem er naturligvis, at begge databaser har autonummerede Id-felter, der vil clashe ved sammenfletning.

Hvordan kan jeg flette A og B sammen til AB?

Hjælp modtages med kyshånd og point!
Avatar billede repsakasper Juniormester
14. juni 2010 - 21:40 #1
Hej carobaro

Uha ha. Det ser mig lidt svært ud. Har ellers lige arbejdet med Access og database i IT. Jeg er en smule blank lige på stående fod, og har ikke så meget tid til at tjekke det selv før torsdag.

Prøv i mellemtiden at tjekke microsofts hjemmeside, eks. her: http://office.microsoft.com/da-dk/access-help/flette-tabeller-eller-foresprgsler-sammen-med-filer-til-brevfletning-i-word-HP005187638.aspx

Eller tryk F1 i Access. Den genial Hjælp :) - Det står muligvis der.

repsakasper
Avatar billede carobaro Nybegynder
14. juni 2010 - 21:48 #2
Hov, jeg skal slet ikke flette til Word (måske er flette så slet ikke det rigtig ord?), men bare oprette en ny database med informationerne fra de to tidligere...
Avatar billede mugs Novice
14. juni 2010 - 22:08 #3
Lav en ny tabel med alle felter fra A og en ny nøgle (autonummer).

Derefter en tilføjelsesforespørgsel der sender data (bortset fra autonummeret) fra både A og B ind i den nye tabel
Avatar billede mugs Novice
14. juni 2010 - 23:14 #4
Tak for point.