Avatar billede 44nato44 Nybegynder
10. juni 2010 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lave en forspoergelse som skal enten lave en udregning eller skrive 0

Hej

Jeg vil lave en forspoergelse/query hvor jeg vil sige hvis et felt er null saa skal den lave en udregning af [Verzuim dagen] (nummer felt) ellers skal den bare skrive nul

Jeg har lave denne kode i Field feltet i en query som jeg troede ville virke, men det goer den ikke ?

Sum2 : Iif(NZ[Datum hervatting]);Sum([Verzuim dagen]);"0")

Sum funktionen virker stand alone og hvis jeg aendre iif saetning og indsaetter "1" i stedet for sum saa virker det ogsaa.

Det er pga af Sum det ikke virker, men jeg har ikke en andelse hvordan jeg kan lave det anderledes

Takker for hjaelpen
Avatar billede mugs Novice
10. juni 2010 - 14:24 #1
Prøv at opdele din funktion, så du beregner Sum som et udtryk1, og lav derefter din iif:

Sum2 : Iif(NZ[Datum hervatting]);Udtryk1;"0")
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
10. juni 2010 - 14:44 #2
Takker
Avatar billede mugs Novice
10. juni 2010 - 14:49 #3
Tak for point.
10. juni 2010 - 16:52 #4
Hej 44nato44, goedemiddag, er der andre end mig der skriver VBA paa hollandsk?  Hvorfor goer du det?  Selv bor jeg og arbejdeDE jeg i Belgien (er nu med pension) hvor jeg har skullet skrive visse ting paa flamsk/hollandsk, og for at faa fat i en hollandsk stavekontrol koebte jeg en hollandsk-sproget version af microsoft office.  Yderligere arbejder jeg nu som frivillig IT medarbejder for en velgoerende institution (i Antwerpen) og udvikler, blandt andet, deres Access database.