Avatar billede nemlig Professor
31. maj 2010 - 11:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til overvågning af mappe, der tager backup til USB ved ændringer

Hejsa.
Nogen der kender et program, der kan sættes til at overvåge en bestemt mappe, og kopiere filerne over på USB-nøgle/harddisk, når der sker ændringer i mappen.
På den måde vil man have en 100% backup af mappen, hvis fx PC'en crasher.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2010 - 11:23 #1
http://allwaysync.com/
du skal bare ind i opsætning og aktivere automatikken (kan være når usb-enhed findes, og fx med 10 minutters forsinkelse på kopiering)
kører på dansk
jeg har en portable version, som ikke skal installeres - den ligger på usb'en, og starter selv når usb isættes via autoplay.
Avatar billede nemlig Professor
31. maj 2010 - 11:35 #2
Zits: Ser interessant ud.
Ved du om det kan kopiere ved ændringer i mappen, i stedet for fx med bestemte tidsintervaller (ellers skal tidsintervallet kunne angives til fx. 1 minut).
Udfordringen er, at programmet skal anvendes i et tilbagevende projekt, hvor der er begrænset tid til at løse en opgave.
Flere personer bidrager med nogle tekster, fotos m.m. som smides i en fælles mappe, og i Word opsættes projektet.

Vi var i lørdags udsat for, at PC'en brød sammen 7 minutter før deadline. Det var noget møg, men havde været smart, hvis dataene også lå på en USB-nøgle/harddisk.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2010 - 12:18 #3
den synkroniserer - dvs kopierer ændringer. Og du kan selv bestemme retning (fra hd til usb, usb til hd, eller begge veje)
og en af mulighederne er "Når filændringer er opdaget" som du kan indstille tjek-hastighed på (1 min er ok - det kan ske fra 1 minut til 1 time).
Avatar billede nemlig Professor
31. maj 2010 - 12:30 #4
Takker for dine bidrag.
Send venligst et svar.......
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2010 - 12:52 #5
ok - god arbejdslyst...