Avatar billede viuf Juniormester
26. april 2010 - 20:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

nyt netværk med begrænset rettigheder

Har 4 pc´er i netværk med switch.
De skal nu på nettet (kabel via router), hvor jeg gerne vil styre hvilke sider de kan komme på.
Man skal logge på som "bruger" og kunne gå på nettet med brugerrettigheder.
Findes der et program hvor jeg (som administrator) kan styre hvilke internet-sider man ikke kan komme?
Routeren skal ikke programmeres da den skal bruges trådløst til andre pc´er med alle rettigheder.
Håber det forklares godt nok.
Avatar billede nicidem Nybegynder
27. april 2010 - 15:39 #1
http://itknowledgeexchange.techtarget.com/itanswers/restrict-internet-access/

Det kræver vel at du har en PC, som fungerer som domain/proxy server, eller som en router, før den rigtige router.

Hvad med bare at ændre hosts filen på de forskellige computere og gøre det nemmere for dig selv?

http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial51.html

Den bestemmer hvilken IP der skal bruges når en adresse tastes ind.
Sæt den til f.eks 127.0.0.1, hvis det er noget de ikke skal have adgang til.
Avatar billede viuf Juniormester
02. september 2010 - 06:47 #2
lukket