Avatar billede Nyhtml Nybegynder
13. marts 2010 - 15:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lav ISO fil fra DVD

Hejsa experter. Har et spøgrsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har en DVD hvor der er brændt noget på som jeg kan boote når jeg trykker F12 eller hvad man nu trykker når man starter windows op.

Det er en jeg har lånt af en ven, så tænkte om jeg kunne kopirer den over på en ny DVD CD.

Kan man trykke filerne ud på skrivebordet fra DVD CDen af også lave en ISO file af dem også virker den som BOOT CD eller hvordan og hvorledes ?.

Og hvilke program man bruger til det, og hvordan det forgår

Håber i kan hjælpe mig..

Har kun ét DVD drev, med RW DVD ..

Tak
Avatar billede nissen2630 Novice
13. marts 2010 - 16:18 #1
Hent dette program:
http://www.imgburn.com/
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2010 - 17:03 #2
Hvorfor vælger du ikke bare at kopiere skiven i dit brænderprogram?
Så bliver det jo en 1:1 kopi.
Skiven vil så blive kopieret til en midlertidig mappe, og når den er færdig vil den spørge efter en brændbar skive.

Langt det nemmeste, og faktisk også det du efterlyser ;)
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
13. marts 2010 - 17:06 #3
Altså jeg propper den DVD som jeg vil brænde i mit drev?. Også tager jeg en tom cd og gør hvad med den ?..

Og hvilke program kan du anbefale som er gratis?..

Og skal det brændes som noget specialt eller kopirer dne bare automatisk det som er på til DVDen så jeg kan bruge den som en Boot DVD
Tak
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 17:46 #4
Du kan jo prøve med InfraRecorder:
http://infrarecorder.org/

1) Fra forsiden vælger du knappen "Copy Disk"
2) Du vælger dit DVD-drev som både "kilde" og "mål", slår "Klon disken (anbefalet)" til og trykker "OK"
3) Du venter, venter, venter, indtil InfraRecorder beder dig om en ny disk, og propper en sådan i drevet
4) Vente, vente, vente
5) Færdig!
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2010 - 20:01 #5
Mit forslag er CDburnerXP
http://cdburnerxp.se

Samme fremgangsmåde som #4.
Avatar billede Nyhtml Nybegynder
14. marts 2010 - 13:11 #6
Og jeg vil gerne give point til John.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. marts 2010 - 13:36 #7
:)