Avatar billede fraut Nybegynder
12. marts 2010 - 23:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dvd-cd-drev vises ved symbolet for "sikker fjernelse af hardware" - forveklset med usb-indgang?

På min bærbare hedder dvd-cd-drevet (E:) og vises korrekt i "Denne computer". Men helt fast vises "Sikker fjernelse.." nederst til højre med mulighed for at fjerne samme drev - nu med navnet Matshita (vist en tv-usb, jeg engang havde tilsluttet). Hvordan får jeg fjernet det?

Samtidig har jeg en mistanke om, at dette forhold er skyld i, at min ene usb-indgang ikke virker korrekt. Kan der være en sammenhæng?

(Jeg kører xp)
Avatar billede js_delphi Nybegynder
13. marts 2010 - 09:27 #1
Min baerbare viser praecis det samme (har en Panasonic Toughbook CF-30).
Her er det dog normalt, da DVD-drevet kan tages ud, og erstattes af andre enheder.
Er du sikker paa, det er en fejl?
Avatar billede fraut Nybegynder
13. marts 2010 - 13:10 #2
Nej, jeg er ikke sikker på det er en fejl, drevet virker. MEN symbolet for sikker fjernelse.. optræder ellers kun, når en usb-enhed tilsluttes.
Samtidig duer 2 af 3 usb-indgange ikke. Begger har strøm, men en er helt død, og den anden  melder fejl  "ubs-enhed blev ikke genkendt", når jeg tilslutter enhed.
Avatar billede fraut Nybegynder
13. marts 2010 - 15:08 #3
Hej igen
Jeg har nu fundet ud af, at det ér dvd-drevet, jeg kan se i "Sikker fjernelse..". Godt nok.

Men jeg har stadig problemer med 2 af 3 usb-porte som beskrevet ovenfor. Desuden dukker denne meddelese op:
- USB root hub (2 porte)
|_Ledig port
|_Ukendt USB-enhed

Jeg har prøvet at fjerte alt usb i enhedshåndteringen og genstarte (xp, servicepack 3), men uden resultat.