Avatar billede freq Nybegynder
10. marts 2010 - 20:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IP adresse

Findes der programmer, der kan skjule eller ændre ip-adressen?
Eller er der andre måder, man kan skjule sin ip-adresse?
Avatar billede Vandreren Novice
10. marts 2010 - 21:02 #1
Det er hvad mad bruger en proxy til.

Se fx her
http://www.hidemyass.com/
http://www.torproject.org/

Du kan google dig til mere viden. :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. marts 2010 - 10:41 #2
Husk på, at IP-adressen i en vis forstand svarer til adressen på konvolutten ved et almindeligt brev. Så uden IP-adresse, kan man ikke kommunikere på internettet (for så kan "de andre" ikke vide, hvor de skal sende informationerne hen).

Det er rigtigt at man kan lægge en proxy "ind imellem" ens computer og så de hjemmesider, man besøger. Men dette forudsætter naturligvis at proxy-serveren kender din IP-adresse. Dette vil besværliggøre en opsporing ganske betragteligt -- især hvis du finder en proxy, der er placeret udenfor "lands lov og ret". Men for en ultimativ efterforskning kan den dog godt opspores.
Avatar billede freq Nybegynder
11. marts 2010 - 13:01 #3
Tak for svar. Jeg tænkte blot, at var min ip-adresse usynlig, slap jeg måske lettere for spam etc.
Jeg ved, jeg skal give dig nogle point, men kan umiddelbart ikke
se, hvordan.
Mvh
Fr.
Avatar billede ejvindh Ekspert
15. marts 2010 - 12:10 #4
Skidt med point her. Du har allerede uddelt dem til Vandreren, og det vidste jeg godt da jeg svarede.

Men noget helt andet er, at IP-adressen ikke har noget med spam at gøre. Man behøver ikke kende din IP-adresse for at sende en email til dig -- og derfor hindrer du ikke spam ved at skjule IP'en ;)

Hvis du vil undgå spam er det snarere din email-adresse du skal forsøge at holde hemmelig.