Avatar billede lordnelson Seniormester
08. marts 2010 - 22:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændring af password

Hej
Vil gerne ændre domæne administrators password. men når jeg gør dette gået galt med MSSQL serveren og jeg kan ikke komme ind på SQL serveren, så hvordan gør jeg lige det, alstå rette domæne administrators password uden dette går ud over min MSSQL
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. marts 2010 - 09:42 #1
Lyder som den nemme løsning blev taget da installationen blev foretaget :) Tror måske at du kører med domæne administrator som service account. Du burde oprette en speciel MsSql account, ala SqlAdmin og give domæne rettigheder, herefter ændrer du din service account på sql-serveren til at bruge denne, det er forøvrigt også langt mere sikkert og du undgår de her folk som logger på serveren som admin og derved har fuld adgang til SqlServeren.
Avatar billede lordnelson Seniormester
11. marts 2010 - 07:52 #2
Hmm , har oprettet sqladmin - og virker fint nok - men på div pc. bruger vi en odbc kobling til sql serveren , incl. mig selv. denne odbc kobling kører med windows login, når jeg så retter administrator password på domænet så virker odbc koblingerne ikke mere, og det kan jeg ikke forstå da' den kobling jo kører på de enkelte brugere. Bare træls det her!!!!!!!
Avatar billede janus_007 Nybegynder
11. marts 2010 - 09:16 #3
SqlAdmin skal tilføjes local administrator gruppen på selve serveren.

De ODBC'er.. har du prøvet at genskabe blot en enkelt efter du er slået over til SqlAdmin på servicen?
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. marts 2010 - 18:06 #4
Så røg jeg ind i et problem, Hvordan får jeg Sqladmin ind som local administrator på selve serveren ?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
15. marts 2010 - 18:37 #5
Hvis du har oprettet SqlAdmin i AD'et så går du ind under Users på den pågældende maskine og vælger at han skal tilføjes Local Administrator group.
Avatar billede lordnelson Seniormester
04. september 2010 - 16:05 #6
svar