Avatar billede jff.heino Nybegynder
25. februar 2010 - 17:48 Der er 12 kommentarer

åbne alle porte ( firewall ) D-link DIR-855

Hej

Nogen der kan hjælpe mig med at åbne alle porte på en Dir-855,

Slå firewall fra så den virker som en Acces point med DHCP.

Heino
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. februar 2010 - 18:19 #1
er det til en specifik enhed alle porte skal være åbne til, el. er det alle enheder der måtte forbinde til den i fremtiden ?

Og må jeg spørge, har du en anden router som den her skal spille sammen med ?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. februar 2010 - 18:37 #2
Slå firewall fra.
Advanced/firewall settings
1. fjern flueben fra SPI
2. sæt både udp og tcp endpoint filter til endpoint independent.
3. tryk save settings

Åbne porte.
Advanced/port forwarding
1. vælg enhed under "computer name"
2. tryk på de to pile for at overføre ip fra valgte enhed
3. indtast følgende i både tcp og udp feltet 1-65535
4. sæt flueben i den lille kasse til venstre for den regl du lige har lavet.
5. skriv et navn i name felte, og tryk save settings
Avatar billede smartebenny Nybegynder
25. februar 2010 - 20:34 #3
Hvad i alverden skal du bruge det til ?
Avatar billede jff.heino Nybegynder
26. februar 2010 - 00:32 #4
Hele min vision er at lave alt elektronik i mit hjem trådløst, derfor skal det hele kunne kobles på min NAS server ( qnap 219p ) som bruges som ftp server samt media streamer.

Til mit fibernet er der en udmærket router samt 3 stk. faste ip. adresser. Jeg ville gerne sætte Qnap på den ene ip. og Dir-855 på den anden.

Men ville gerne hvis DIR-855 var 100 % åben i forbindelse med Qnap NAS.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
26. februar 2010 - 08:47 #5
Men FTP er vel port 20+21 + evt. passive porte, så der ville jeg bare bruge DMZ til dennes IP adresse.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
26. februar 2010 - 08:48 #6
Og evt. også slå RTSP fra
Avatar billede jff.heino Nybegynder
26. februar 2010 - 19:29 #7
tordenfusk: fulgte din vejledning, dog stadig med blokering, har en port åben eks. 34567 uden om DIR-855 er der hul igennem, men ikke med DIR-855 imellem.

Smartebenny: sikkert, men ville gerne have den 100 % åben, så kører man lige en CS server eller anden spil server, og så skal porte åbnes, og da DIR-855 ligger bag en udmærket router med firewall ser jeg ingen grund til at have den på den trådløst.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
27. februar 2010 - 04:51 #8
hvis din d-link router køre bag en anden router, så bør du slå dhcp serveren fra i d-link'en, istedetfor at åbne porte, det vil også løse dit portforward problem, da der så kun er en router der står for at dele adresser ud, det vil gøre hele opsætningen noget nemmere.
Det er nemlig noget være bøvl at få to dhcp servere til at spille sammen, jeg har selv prøvet, og selvom det virkede logisk, og det burde have virket, så virkede det ikke som jeg gerne ville have det.

I den første router kan du så lave en dmz zone på din maskine, og så burde alt virke, det vil stadig gøre din maskine sårbar da en dmz zone laver et rent uforstyrret hul igennem til din maskine.

router efter fibernet modem = router 1
dir-855 = router 2

I router 1, sæt router 2 og nas op med ip via mac adr.
så router 1 ex. hedder 10.0.0.1, router 2 hedder 10.0.0.2 og nas hedder 10.0.0.3.
Så sæt router 1 til at starte ip pool på 10.0.0.4.
I router 1 forwarder du ftp porte til nas.
Laver en dmz zone til din komputer.
Så burde det virke, og du kan samtidig streame fra din nas fra internettet, og din komputer vil have sit eget hul igennem til indianernettet.
Avatar billede jff.heino Nybegynder
18. marts 2010 - 15:28 #9
undskyld den lange svartid, men du har ret, det var den bedste løsning.

takker

skriv et svar
Avatar billede MichaelLandbo Nybegynder
27. maj 2010 - 00:02 #10
Heino, kunne du dele din erfaring med DIR-855 mht. dækningsområde og antal brugere? Jeg har købt en som jeg ikke har pakket ud endnu. Jeg tænkte at min ejerforening skulle have den til deling, men jeg er lidt i tvivl om den kan dække hele området. Vi er 30 lejligheder fordelt på 3 opgange (st. til 4.sal) og routeren skulle så stå i den midterste lejlighed så den dækker mest muligt. Ejendommen er fra 30'erne så væggene er ikke tykke og lejlighederne ikke så store.

Målet er at 30 computeren kan være på med almindeligt net-brug på samme tid, til at starte med bruger de fleste nok 2.4GHz båndet men efterhånden som folk får laptops der kan køre 5GHz så kan det taget over.

Pft Michael Landbo
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
03. marts 2011 - 18:13 #11
halløjsa.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
03. marts 2011 - 18:31 #12
MichaelLandbo

Hvis du skal dele en forbindelse til 30 lejligheder, som også understøtter trådløst N hvis opgradere deres bærbare.
Så skal du vælge noget lidt mere seriøst end en dir-855, du skal huske at det er til almindelige konsumenter, ikke til 30 lejligheder hvor den skal række gennem flere stuer, badeværelser og andet halløj, du skal have noget med nogle ordenlige antenner der kan dække det hele, det er dir-855 overhovedet ikke designet til.