Avatar billede celal Nybegynder
24. februar 2010 - 11:53 Der er 1 kommentar

Konverter nvarchar(max) til MSSQL 2000

Jeg har en database i MSSQL 2008, som jeg skal have over til MSSQL 2000. Når jeg fra MSSQL 2008 prøver at danne en MSSQL 2000 sql script fil, så får jeg fejl fordi den ikke kan finde ud af at Konvertere nvarchar(max) til MSSQL 2000, menner det er ntext type den skal konvertere det til. Jeg har omkring 50 steder i databasen hvor jeg bruger nvarchar(max), så det er lidt trist hvs jeg manuelt skal ind på alle felterne og lave dem om før jeg konvertere den til MSSQL 2000, for derefter at lave feltet om til ntext i scriptet.
Avatar billede mireigi Novice
24. februar 2010 - 13:04 #1
Jeg vil gøre dette:

1.  Åben MSSQL 2008
2.  Højreklik på databasen
3.  Tasks
4.  Generate Scripts
5.  Vælg tabel(ler)
6.  Tryk Finish
7.  Ctrl + H
8.  Søg: "nvarchar(max)" Erstat: "ntext"
9.  Tryk Erstat Alle
10. Ctrl + A, Ctrl + C
11. Åben MSSQL 2000
12. Højreklik på databasen
13. New Query
14. Ctrl + V
15. Erstat "Use [db_navn]" med navn på den nye DB
16. F5

Vil umiddelbart være den nemmeste løsning.
Derefter kan du import/export data uden problemer da størrelsen på ntext > nvarchar(max).