Avatar billede hnteknik Novice
18. februar 2010 - 22:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SP3 til SQL 2005 fejler i installationen

Når jeg forsøger at installere SP3 til SQL 2005 fejler den på følgende:

SQL9_Hotfix_KB955706_sqlrun_sql.msp.log

Could not open key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\SQLServerAgent.
Verify that you have sufficient access to that key,

Når jeg går ind og kigger med regedit står den som ikke defineret og jeg kan ikke tilgå den.

Hvis jeg starter SQLServerAgent stopper den straks igen.

Hvordan kommer jeg videre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2010 - 02:24 #1
Har du prøvet det mest oplagte:
- geninstallere/reparere den originale version
- installere SP1 eller SP2 inden SP3
?
Avatar billede hnteknik Novice
19. februar 2010 - 15:24 #2
Nej - det har jeg ikke. Jeg har kørende databaser localt og vil helst undgå at skulle afinstallere. Mener at SP1 og 2 er på plads og håber på en mere direkte regedit løsning.
Avatar billede Syska Mester
19. februar 2010 - 16:40 #3
Mener og tror er noget man gør i kirken ...

Undersøg om SP1 og SP2 er på som manden siger.

Vi har jo ikke rigtigt meget at gå efter ud fra din fejlbeskrivelse udover at du ikke kan få SP3 på ... og så at den key ikke kan åbnes.

OS har du heller ikke nævnt ... så kan det være et "Run as Administrator" problem ?

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:58 #4
hn ?
Avatar billede hnteknik Novice
26. april 2010 - 13:21 #5
>arne_v

jeg er ikke kommet videre andet end at jeg nok opgraderer til 2008 og forhåbentlig kommer ud af problemet på den måde.

Men hvis det er administrator rettigheder, så skal jeg have lavet backups og genindinstallation for ikke at få nogole skæve rettigheder med over.
Avatar billede hnteknik Novice
31. august 2010 - 22:02 #6
Lukker og slukker