Avatar billede Lundebaby Nybegynder
18. februar 2010 - 14:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Photoshop problem?

Jeg er igang med at lave denne:

http://www.psdvault.com/text-effects/create-an-ancient-typography-with-dry-soil-texture-and-floral-brushset-in-photoshop/

Men jeg er gået helt i stå i Trin 4. Jeg ved ikke hvad dette betyder: "On top of the "dry soil texture" layer, add the following adjustment layers with the respective settings (make sure you tick the "use previous layer as clipping mask" option for all adjustment layers)"

I trin 7 forstår jeg det heller ikke helt det med vector mask og adjustment layers. Ville være rart hvis der var en der kunne forklare det så det kunne forstås :-)

Tak på forhånd :-)
Avatar billede prodic Mester
18. februar 2010 - 14:46 #1
Vedr. pkt. 4 formoder jeg at de mener Layer->Create Clipping Mask.
Så påvirker de forskellige justeringslag udelukkede laget lige nedenunder og ikke de resterende.

Vedr. pkt 7 så er det lidt forvirrende beskrevet i deres tekster. De henviser til en Vector Mask, og jeg formoder de mener en Layer Mask i stedet for. Vector Mask giver i hvert fald ikke meget mening i det her tilfælde.
Du skal se på en Layer Mask som en mulighed for at dæmpe/fjerne effekterne fra et Adjustment Layer via sort/hvid farve.
Jeg ville google informationer vedr. Layer Mask eller se det demonstreret via tv.adobe.com
Det er essentielt men omfattende at beskrive i tekst.
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
18. februar 2010 - 15:07 #2
Mange tak skal du ha' :-)

Det var dejligt endelig at komme videre med mit billede.
Du må lige sende svar så du kan få point :-)
Avatar billede prodic Mester
18. februar 2010 - 15:12 #3
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak.
Avatar billede Lundebaby Nybegynder
18. februar 2010 - 15:14 #4
Mange tak :-)