Avatar billede kregme Nybegynder
17. februar 2010 - 13:37 Der er 1 kommentar

"overvågning"

Hej

Er der noggen måde hvorpå man kan følge med i "alt" hvad der sker på ens pc'er, her tænker jeg især på - hvis der bliver installeret programmer ( såsom keylogger m.m.) og andet - ikke via internet men ved fysisk at installere på pc'en.

Er dette måske noget der kunne være inbygget i windows - jeg ved man kan sse hvaem der logger på og hvornår, men vil gerne kunne se om der er nogle der installere eller bruger min computer...efterfølgende hvis - så se hvilken programmer der er blevet installeret og hvornår.

Skal dette evt. være et program...

Håber på svar - snarest
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. februar 2010 - 14:14 #1
Der er flere muligheder. Host Based Intrusion Detectiong systemer som Tripwire samt overvågning af forbindelser med f.eks. TCPDump/Wireshark, overvågning at selve PC'en med Snort.

Det er dog ikke bare at instalerer disse ting, de skal konfigureres og der skal hldes øje med dem.

Og endelig skal du vide at hvis man har fysisk adgang til PC'en, så er det altid muligt at omgå den slags programmer, ultimativt kan de jo afinstalleres og logfiler kan rettes