Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. februar 2010 - 13:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at lave C# klasser til Web Project i VS2008

Hvis man vil bruge forskellige klasser, objekter, funktioner i et Web Projekt, bliver man vel noedt til at have nogle cs klasser i sin App_Data?

Men hvis jeg vaelger Add Item -> Class kan jeg ikke lave en klasse. Jeg kan kun lave SQL Server Database, Text file, XML file og XML Schema.

Lad os sige min web applikation skulle bruge en Person klasse eller whatever, saa er jeg da vant til (fra java etc.) at have en klasse-fil liggende et eller andet sted (web-xml)...
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2010 - 13:31 #1
Det er fordi app_data mappen er til, ja data, fx i form af databaser, xml osv.

Den du tænker på er højst sandsynligt app-code; http://msdn.microsoft.com/en-us/library/t990ks23(VS.80).aspx
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. februar 2010 - 13:45 #2
OK, det vil sige, jeg skal selv lave App_Code folderen. Det har jeg gjort og, ja, jeg kunne lave class filer og alverdens andre ting deri.

Men det lader ikke til at mine aspx.cs filer kan "finde ud ad det" siden objekt-typen ikke dukker op i code-assist...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
17. februar 2010 - 13:54 #3
Ok, det hjalp at skrive using...

Og man skal selv saette Build Action til Compile og Copy Always??

Tidligere versioner af VS havde da denne folder klar og man skulle ikke selv goere noget andet end at smide cs filer ind.
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2010 - 18:08 #4
Jeg plejer for det meste af lave et Web Site og her har jeg ingen af de problemer nu nævner.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
18. februar 2010 - 09:46 #5
Siden problemet er loest, kan du bare smide et svar...
Avatar billede keysersoze Guru
18. februar 2010 - 19:52 #6
svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:49 #7
lukketid?