Avatar billede Red0z Nybegynder
14. februar 2010 - 15:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til MSSQL server ?

Hey all, har et problem, jeg sidder og er ved at skrive et par programmer, hvor disse skal forbinde til min SQL server, og jeg har generelt bare problemer med at connecte til min server, lige nu sidder jeg ikke på min egen PC hvor kode osv. det ligger, men problemet er at jeg slet ikke kan forbinde til serveren, jeg har tilladt Remote Connections, og sat Namepipe til.. Der er ingen firewalls eller noget der ligner. Ville bare lige høre hurtigt om i kendte nogle alm. fejl som kunne resultere i at man ikke kan forbinde til sin SQL server. Udover dét vil jeg fremvise div. information ligeså snart jeg er tilbage på min egen computer hvor jeg har det hele liggende.. Så hvad i skal bruge af informationer til at yde assistance kan i bare spørge om, så vil jeg komme med disse informationer når jeg ham dem !! :)

Mvh. Kim
Avatar billede jimmydk Nybegynder
14. februar 2010 - 17:37 #1
Nu ved jeg ikke hvordan din connectionstring ser ud, men her er da noget der kan hjælpe hvis problemet ligger her.

http://www.connectionstrings.com/
Avatar billede Red0z Nybegynder
14. februar 2010 - 20:15 #2
Så er jeg på min egen maskine, dette er min connectionstring.

"Data Source=DKCOMKIMLAR\SQLEXPRESS;Initial Catalog=LoginSystem;Integrated Security=True;User Instance=True;User Id=domæne\brugernavn;Password=<MitPasswordHer>";

Er kommet lidt længere frem .. :)

Hver gang jeg prøver at connecte siger den følgende:

Cannot open database "LoginSystem" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'EU\kimlar'.

Og det er ligemeget hvad jeg ændre mit User ID til, så siger den altid at det er EU\kimlar der failede ( Dette er den bruger jeg aktivt er logget ind med når jeg kører programmet. )

Mvh. Kim
Avatar billede Red0z Nybegynder
14. februar 2010 - 20:35 #3
Har nu fået gjort så den reagere på det brugernavn og kodeord som JEG skriver frem for den bruger der er logget på.

Kunne det være "User instance=True" der betyder at den tager den nuværende bruger og bruger déns logon? :)
Avatar billede Red0z Nybegynder
14. februar 2010 - 22:47 #4
Dette var grundet min Connectionstring ikke passede helt overens med mine indstillinger på serveren, begge dele er rettet nu og fungerer, hvis du gerne vil have point, så kan du bare lægge en svar tråd. ^^
Avatar billede jimmydk Nybegynder
15. februar 2010 - 08:15 #5
Nej behold du dem selv.! :o)
Avatar billede Red0z Nybegynder
15. februar 2010 - 08:43 #6
Mange tak, og mange tak for assistancen! :)