Avatar billede Skove Nybegynder
11. februar 2010 - 16:50 Der er 2 kommentarer

Laptop opstarts problem

Hej.

Jeg har noget af et problem med min bærbare PC (HP Pavillion dv5 1020eo).

Fra den ene dag til den anden, så kunne jeg pludseligt ikke komme ind i windows længere.

Jeg får konstant fejlen: The file is possibly corrupt. The file header checksum does not match the computed checksum.

Jeg prøvede naturligvis at indsætte min windows CD (Det er windows 7 x64), men når den så er færdig med at indlæse CD'en, så får jeg fejlen:

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."

If you do not have the disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \windows\system32\ntoskrnl.exe

Status: 0xc0000221

Info: Windows failed to loads because the kernel is missing, or corrupt.

Hele tiden veksler den mellem de 2 typer fejl. Jeg har prøvet at køre recovery ved at trykke F11, men det giver samme resultat. I BIOS kan jeg scanne harddisk og RAM, men den melder ingen fejl.

Så kontaktede jeg en kammerat, og han sagde, at jeg kunne prøve en Killdisk (http://www.killdisk.com/), som simpelthen nustiller din harddisk totalt.

Efter at have brændt en bootCD derfra og totalt nustillet/formateret drevet, så får jeg samme fejl. Hvordan kan det lade sig gøre, når harddisken nu gerne skulle være fuldstændig nulstillet? Kan det være en hardwarefejl, der pludseligt er opstået? Intet kan jeg gøre lige nu. Min Windows Vista CD giver samme resultat, at den melder fejl.

Det er noget af et mysterie for mig ihvertfald :-)

Og spørg endelig, hvis nogen har brug for mere info.

De bedste hilsner
Mads
Avatar billede Skove Nybegynder
11. februar 2010 - 16:54 #1
Nå ja. Jeg kunne forresten godt komme i fejlsikret tilstand, men efter kort tid, så kom der en blå skærm og computeren rebootede. Kunne desværre ikke nå at se, hvad der stod af fejlmeddelelse, da det kun var et kort glimt af den blå skærm.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2010 - 19:09 #2
Prøv at teste dine ram